Gå til innhold

TUV godkjent senkesett m/dempere til Golf mk2

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Det er vel greit å holde seg unna Jamex. Det var en grunn til at de gikk konk........

Kjenner en som har knekt ( ja knekt, som i tvers av) 3 Jamex Raceline gewinde (og det var på en lett og ribbet Audi 50)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt, hold deg unna Jamex! Har hørt flere som har fått knekt dem av, de tåler veldig, veldig lite! Det er også flere år siden de gikk konkurs, så det som evt fortsatt er til salgs er gammelt utstyr...

Har hørt rykter om at Inter Alloy er tidlgiere Jamex, men vet ikke om det stemmer.

Kjøp heller skikkelig med en gang, Koni, HR eller noe slikt. Til min Vento betalte jeg 5000 for komplett HR 60/40 senkesett, har ikke fått det på enda, men kan vell på forhånd si at det garrantert er bedre enn Jamex, og ikke så sinnsykt mye dyrere!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, uansett. justerbart.. hvor kult er egentlig det? du finner den høyden du vil ha, også beholder du den..

du gidder jo ikke å drive å skru opp og ned på høyden hele tiden..

selvsagt. greit å ha når det blir vinter f.eks og du vil ha høyere bil, men to sett fjærer hjelper deg jo like langt :)

men, for all del. justerbart er greit det. hadde gjerne tatt i mot et justerbart koni istedet for et vanlig koni liksom, men hakke så mye penger..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig på jakt etter senkefjører med kortere dempere fordi det hadde jeg på bilen før men prisen på det justerbare senkesettet hos Autospar var ikke så ille i forhold til Gewinder Fahrwerke.

Følte at bilen var litt tryggere å kjøre i større hastigheter når den var senka, nå som jeg har orginale fjører så er den helt jævlig å kjøre litt fort..

Pluss at jeg skal bruke bilen som snøplog i vinter, jo lavere/stivere jo bedre ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

enda int i jamex fjærene? eller?

Nei tror ikke det, ellers takk.

Ble jo også advart mot Jamex, trodde Jamex var bra jeg helt til i dag ;)

Jeg er på jakt etter et senkesett m/kortere dempere som er tuv godkjent.

Jeg har de gamle senkefjørene mine men jeg har ikke noe papirer på dem så jeg får de ikke godkjent (veit ikke åssen merke de er engang).

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Hva med det justerbare senkesettet som Garviks Autospar selger.

Noen som har prøvd dette og vet hvilket merke det er?

Det står ikke akkurat mye info på hjemmesidene...

znet_suspension_vw60s10.jpg

Det var billig til å være høydejusterbart.... men er det virkelig justerbart i høyde også? Det står "senker 60/40 mm" så det høres jo litt rart ut dersom det er høydejusterbart. Kan jo være at det er hardhet som er justerbar?

Felgimport har Inter Alloy til 8000, noe som er det rimligste justerbare jeg vet om fra før...

Men om en virkelig har bruk for justerbart det kommer jo ann på. De aller fleste som kjøper justerbart gjør det for å få bilen maksimalt lav, og evt ha mulighet for å heve den litt om f.eks. vinteren. Det er såpass dyrt med f.eks. KW, HR justerbare at en bør ha spesielle behov for å rettferdiggjøre prisen.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider