Gå til innhold

Audi S4

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

S4 fåes kun frem tom 94 modell, i 95 overtok S6.

 

Har hatt flere S4/S6 og det er greie biler med god plass (regner med det er snakk om vare), men MANGE har erfart at det er dyre biler å eie. De fleste begynner å få mange km bak seg og små, irriterende feil oppstår ofte, særlig med 92 og 93 modeller.

 

Tror den beste modellen å kjøpe er 94 da mange feil er utbedredt på denne iforhold til tidligere og så ligger de ofte en god del lavere i pris enn S6 som jo tross alt er "identisk" bil :)

 

Men jeg har ikke noe problem med å anbefale en slik bil, men det skader ikke å kunne skru litt dersom du skal kjøpe en. Og vær som sagt forberedt på at selv om bilen er i "bra stand" så kan du fort få ett par uforutsette relativt høye kostnader ;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver også å tenker på å kjøpe Audi S4, C4 korosseri. 2,2TQ.

Hva er det man bør se etter på en slik bil ? Hva er typiske feil ?

Hvor godt tåler disse bilene å bli trimmet ?

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen spesielle svakheter jeg. Men det er vel generell slitasje du bør se etter.

 

Når det gjelder disse 5-sylinda motorene så skal dem være nokså slitesterke... Velg manuel kasse, dem med automat skal vistnok ikke være så bra,

Mvh

Gjerms

--------------------------------------------

A3 1.8T

--------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle S4 91-94 er basert på Audi 100 fra samme epoke (med det såkalte C4 karosseriet, se avataren min), nyere S4 er basert på A4 fra 95-

 

Audi 100 ble til A6 i 95 eller deromkring, og da fulgte S'n med over og ble S6. Forskjellen på 91-94 S4 og 95-97 S6 vet jeg lite om bortsett fra det rent kosmetiske som gril/panser og baklysa.

 

Her er en tråd med litt mer info: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=12529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by snerhus

S4 blei absolutt ikkje slutta å laga i 94. Det fins jo s4 heile vegen frå 95 og opp til no, basert på a4 med 2,7 twinturbo ;)

 

Dersom du finner en 95 modell S4 så blir jeg imponert, eller 96 eller 97 for den del... men i 98 så kom S4 bassert på A4 karroseri, men det var vell ikke akkurat de han som startet tråden var interesert i.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ubar

Du har s4 til vertfall 99 modell med 2.7 biturbo.

 

Men hva er egentlig forskjellen på s4 og s6 rundt 93-95 ?

 

Driver og sparer til en sånn en ,vil ha 95 modellen med 2.2t og manuell

 

Prismessig er det nok bedre å satse på 94 S4 enn 95 S6 da S4 ofte ligger endel lavere i pris enn S6 og det kun er små kosmetiske forskjeller på de. Andre, lykter, fangere og litt småting.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår