Gå til innhold

corrado senking

Ranger emnet


tobbern

Anbefalte innlegg

har nettopp senket min corrado vr6.

 

40mm inter alloy senkefjærer

nye sachs advantage dempere

byttet til poly foringer i begge bærearmene

kjører på 8x17" ikke sikker på ET

 

Etter jeg hadde strammet alt merket jeg ganske fort at noe ikke stemte..etter at jeg gjynget\presset bilen foran virket det som om demperne blir bånnet.. kan hende jeg glemte og prime demperne foran, kan dette være årsaken? ser også en smule for lav ut foran.. Ser ut til at foringene fungerer riktig... noen andre som har sachs advantage her?

 

alle svar blir satt stor pris på

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på det samme jeg også, kalles priming. Er nesten sikker på at jeg gjorde dette. Spurte også en lokal sachs forhandler om dette og han sa at selv om demperen ikke er primet skal ikke bilen være så lav..

 

fordi det er jo fjæren bilen hviler på. Når vi satt sammen de nye demperne og fjærene gjorde vi slik de sto på orginalt..

 

tenker kanskje jeg har fått fjærer som ikke er beregnet på vekten til en vr6?

 

sjekket papirene som fulgte med fjærene og nr. stemte med de jeg leste av på fjærene..

 

skjønner ikke helt hva som er galt fordi det virker som om jeg har gjort alt riktig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må lufte demperene ved å dra dem inn og ut til du hører det slutter å boble inni dem... demperene må stå rett opp og ned

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man skal dra den opp og ned..dette kalles Priming og har blitt gjort.

 

ringte de jeg kjøpte fjærene av og de bestillte ett nytt sett fjærer og sa at jeg skulle få dem på mandag..

 

bak virker høyden riktig(40mm) men foran ser den ca. 60-70mm senket..

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tobbern

tenkte på det samme jeg også, kalles priming. Er nesten sikker på at jeg gjorde dette. Spurte også en lokal sachs forhandler om dette og han sa at selv om demperen ikke er primet skal ikke bilen være så lav..

 

fordi det er jo fjæren bilen hviler på. Når vi satt sammen de nye demperne og fjærene gjorde vi slik de sto på orginalt..

 

tenker kanskje jeg har fått fjærer som ikke er beregnet på vekten til en vr6?

 

sjekket papirene som fulgte med fjærene og nr. stemte med de jeg leste av på fjærene..

 

skjønner ikke helt hva som er galt fordi det virker som om jeg har gjort alt riktig :(

 

Har selv interalloy 40 mm på S2'n min, og den ser og ut som den er senket 60 framme.. sjekket med papirer, og leverandør, og ifølge de skal det være riktig..

 

Vurderer sterkt å bytte til et annet merke.. syntes den virker litt mjuk i fronten.. Nå er vel turbofemmeren ganske tung også da..

 

Men jeg ville rett og slett prøvd et annet merke..

 

Som f.eks Eibach eller H&R / KW

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Du har ikke satt de fjærene som skal være bak på bilen foran da?

 

De som skal være foran skal være litt hardere, fordi motoren gjør at bilen veier mer der enn det den gjør bak.

 

neida, de står riktig:D

 

Har selv interalloy 40 mm på S2'n min, og den ser og ut som den er senket 60 framme.. sjekket med papirer, og leverandør, og ifølge de skal det være riktig..

 

Jepp har sjekket i papirene også og prøvd på 2 sett fra inter alloy nå men samme problem..

 

Kjøpte både demperne og fjærene hos nbs så jeg skal nok prøve og få byttet de i ett komplett sett isteden, helst annet merke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår