Acoustic Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Jeg lurer enkelt og greit på om det er mulig å ta av toppen, uten å ta av innsuget og eksosmanifold? -Noen som har gjort dette? Motoren det gjelder er en 1.6 forgasser. Takker for alle svar! -Acoustic- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 jeg bytta toppakning på golfen uten å ta av dette, tok av forgasser og demonterte eksosanlegget nedenfor manifolden... der er det to klemmer som du vipper av med en stor skrutrekker ellerno. kan være et h¤%!"!" å få på igjen, men det går :) insug og manifold står da på toppen mens den er av. lykke til Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acoustic Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Jess! Akkurat det jeg var på jakt etter. Takker for svar! Et helvete å finne ut hvor alle kablene til forgasseren og resten av motoren skal? Strekkbolter på toppen? -Åssn er det med boltene? Umbraco? -Har ikke skrudd av toppdekselet enda. Stresset veldig med rundete skruer på manifold og innsug. :( Og noen som knakk da, uheldigvis... -Acoustic- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by Acoustic Jess! Akkurat det jeg var på jakt etter. Takker for svar! Et helvete å finne ut hvor alle kablene til forgasseren og resten av motoren skal? Strekkbolter på toppen? -Åssn er det med boltene? Umbraco? -Har ikke skrudd av toppdekselet enda. Stresset veldig med rundete skruer på manifold og innsug. :( Og noen som knakk da, uheldigvis... -Acoustic- kablene er det ikke mange av, du kan f.eks merke de, eller gjøre som meg, tok bilder med digitalkameraet for sikkerhets skyld, men huska alt når jeg monterte uansett. de store boltene som holder toppen er noe 12 kanta greier, kjøpte er verktøysett på biltema jeg, gjorde nytten det. Jeg satte i de samme boltene som stod der, selv om Skien bil anbefalte å kjøpe nye (ikke rart med en pris på nesten 100,- pr bolt), men de gamle funka fint de. verktøy fra biltema Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Strekkbolter SKAL byttes. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Strekkbolter skal rett i søpla etter demontering! Må aldrig brukes om igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 må ingenting her i verden :D Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg