Gå til innhold

erfaringer,meninger,pluss,minus,--->320,325 E30

Ranger emnet


M 4-life

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du har planer om å kjøpe E30? Kan garantere deg at det er morsomme biler, fikk min 320 rett før jul i fjor. Hver på vakt etter spesielt hardt kjørte biler, slitne når du girer fra første til andre, slærke lyder fra driv-verk osv. Diffen er som drops, tåler ikke mye burning, måtte bytte min for et par uker siden, enkel å bytte, men kan være vanskelig å få tak i..

- Rust, se spesielt etter rust under lista til baggasjerommet, i nedkant på dører, sjekk også ved fotbrønnene til baksetet.

- Elektronikken kan være skummel på E30, sjekk at alt funker og ikke hver tilfreds med "Det er bare en gåen pære", kan hende du ender opp med å legge opp ny krets til den gåene pæra.. (:

- Når det gjelder motor, så kan du glede deg.. Sekser motora til BMW er noen av de beste jeg har vært borti, godt drag og ekstrem lyd. Har trimkam på min, den er ikke glad i tomgang, men er til gjengjeld rå på aks.. (: Se spes etter lekkasjer, olje eller vann, noe må du regne med på gammel bil, men hvis du må fylle på vann eller olje ofte er noe galt. Husk å sjekke olja innimellom.. (:

- Ikke pisk motoren hardt når den er kald, da eter den topp-pakninga! Gi den god tid til å varme seg opp!

 

Hvis det ellers er noe er det bare å spørre, er ikke BMWgeni men har vært borti mye..

 

Lykke til med BMW! Er ekstremt gode biler å kjøre i, hvis de ikke er kjørt helt i hjæl da.. (:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thx!

kan tenke meg att d er en del "rævkjørte" E30'er ut å ruller..populer ungdomsbil..det fine hadde vert å finne en gammling som har kjørt den pent, men på en annen side kan den kanskje også være "daukjørt"

 

hvordan er d med forsikring på 320 i forhold til 325..stor forskjell?

 

vet du ikke av noen hjemmesider med folk som har E30..byggebilder,tips osv?

-BMW 318i E30 2 dørs 1987

Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallykongen

Du bør se etter slakk i traversforing bak, bærearmsforinger bak, bærekuler foran. Foringene bak er en del jobb å skifte.

 

Dette er ikkeno moro å bytte nei, på den gamle min hadde jeg problemer med kardangen. KAN ha noe med kjøringen min da... disse bilene tåler juling, nesten aldri hatt en så morsom bil før....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er nydelig bil, nå har jeg bare en 318i og klarer meg fin fint med 4-syl bmw, selv om ikke den er like rå osv som en 6-syl så kan man kjøre rimelig kreativt med den også :)

 

Ville satset på en 325 hadde jeg vært deg, kanskje litt dyrere i innkjøp, og dyrere forsikring og kanskje ikke den perfekte bilen hvis du nettopp har fått lappen.

Men den er fin og småtrimme, hvis du er intressert i det, dessuten er bånndraget mye bedre enn 320'en.

(325 er også litt mer villig til og legge seg bred pga høyere effekt :)

 

Ikke noe stygt om 320, utrolig bra motor, som alle bmw'er og greit drag i den også, bare ikke forvent magi siden det er 6 syl :)

 

Personlig ville jeg valgt 318 fremfor 320, men det er vel bare meg :)

 

Alt i alt er E30 den mest underholdene bilen jeg har kjørt, og jeg har kjørt dodge viper :P

 

Det og kjøpe en E30 derimot kan være en litt kjedelig affære hvis man ikke tar ting litt seriøst, og ikke kjøper den første bilen man ser på :)

Det er kjøpers marked for øyeblikket, folk er desperate etter og få solgt, ihvertfall noen så da bør man ta seg litt tid med og finne den rette bilen :)

Rust er vel ikke det største problemet på E30, hvis rust først dukker opp så er det på de klassiske stedene, og ikke så altfor kritisk.

Litt rust i hjulbuer osv må man jo nesten regne med, de fleste bilene tilsalg begynner jo og bli myndige så det er ikke så altfor rart :)

 

Er vel ikke så mye mer og nevne, siden det som er mest relevant er allerede sagt.

 

 

Lykke til med og skaffe deg E30, du vil bli fornøyd :)

Er bedre og ha en morsom bakhjulstrekket bil, enn en rusten mazda 323 med håndbrekk vaiern fra helvete om vintern :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut så langt:op

 

da er spørsmålet.. er d realistisk å komme over ett rimelig bra eksempel 320/325 fra midten,slutten av 80 tallet til rundt 20000..

da tenker jeg på ett orginalt eks... morsomst å "bygge" selv:D

-BMW 318i E30 2 dørs 1987

Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det skal vel være realistisk, jeg kjøpte min 318i for 10k med 230 000 på tellern, da med alle motorpakinger byttet, ny radiator, nytt batteri osv.

 

Så det og skaffe 320/325 burde vel ikke være umulig til 20k, bare ikke forvent fullstendig strøken eksemplar uten mangler :)

 

Orginal er best ja, halve morroa er jo og gjøre den særegen :)

 

Jeg skal holde øynene mine åpne for potensielle biler som kanskje kommer inn via onkelen min som er biloppretter..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er annonsert en i tromsø..sølvfarget stylet en.. den er veldig bra! gammelbilen min.. skal ikke være noe rust på den nå.. alt skal være meget bra hvis ikke han har greid å ta livet av den på et halvår...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

 

Ville satset på en 325 hadde jeg vært deg, kanskje litt dyrere i innkjøp, og dyrere forsikring og kanskje ikke den perfekte bilen hvis du nettopp har fått lappen.

Men den er fin og småtrimme, hvis du er intressert i det, dessuten er bånndraget mye bedre enn 320'en.

(325 er også litt mer villig til og legge seg bred pga høyere effekt :)

 

Ikke noe stygt om 320, utrolig bra motor, som alle bmw'er og greit drag i den også, bare ikke forvent magi siden det er 6 syl :)

 

Personlig ville jeg valgt 318 fremfor 320, men det er vel bare meg :)

 

Der må jeg nesten si meg uenig, man kan ikke sammenligne BMWs firere med sekserne, sekserne er mer gjevnt drag i og de holder faktisk lengre. Jeg har en 320 med 215000 på tellern, motoren er lettere trimma med kam og effektanlegg.. Har faktisk kjørt i fra både Peugeot Gti og Nissan Maxima V6, vet at maximaen er tung, men det sitter gamp i den og.. (:

Hvis du behandler en 320 motor pent har du mye å hente, min jobber like pent og rolig som vilkensomhelst bil helt til du kommer til 3000 rpm ca, da oppfører den seg som en turbo bil og draget er, vel hva skal jeg si?, friskt? he he.. Har tilogmed hørt folk som sier at en 320 motor det er bytta kam på går bedre en original 323.. Vi kan jo ta en test en dag? 318 vs. 320? (:

M -4 life: Når det gjelder forsikring er 318 å foretrekke, 320 er ikke noe du forsikrer på eget navn hvis du er 20.. Ringte litt rundt, spurte om helcasco for morro skyld, Trygg hansa kunne tilby meg 60000 (Seksti tusen!!!) og mange andre ville ikke forsikre bilen i det hele tatt.. Delcasco kunne jeg få for i underkant av 30000 i året.. Endte opp med å ha bilen på mutter, koster ca 8000 i året med delcasco... Du får det sikkert enda billigere en det, men fatter ville bruke samme forsikrings-selskap som han bruker på bilene dems. Det kan lønne seg å få en av foreldra dine til å ringe rundt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår