Gå til innhold

Senking

Ranger emnet


Grinakarn

Anbefalte innlegg

Har Lesjöfors sitt senkesett. Det er et meget godt senkesett. Senker ca 35-40 mm. Ikke så jævlig stivt som en del senkesett har en tendens til å bli. Problemet er at TüV papirene ikke er ferdig på det enda. Det har jeg kjøpt på www.astperformance.com husker ikke prisen på det men det var ikke noe avskrekkende dyrt. Eller så kan du jo kjøpe orginalt senkesett fra Vovlo også. Det senker ca. 30 mm men er etter min mening jævlig stivt. Det kjøpte jeg komplett med dempere (senkedempere) for ca. 2800 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er 480en som står nevnt i mine TÜV papirer også. Jeg gjorde ikke noe spesielt annet enn å gå til biltilsynet (eller hva de nå kaller seg for tiden) etter at jeg fikk et verksted til å kontrollere spissingen på dekkene (forstillingskontroll; egentlig en firhjulskontroll, men det er lite med justeringer bake på bilen). Kontrolløren hos biltilsynet så på TÜV papirene, men kommenterte ikke at det bare sto 480.

 

Da han ikke sa noe på det, ville ikke jeg spørre og på den måte gjøre ham oppmerksom på det, dersom det ikke er bra nok.

 

Jeg mener bestemt at 440, 460 og 480 har samme understell og fjærer, så det burde ikke være noe problem.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt klin like i understelle og det der. Eneste forskjellen er at 460 er 120 kilo tyngre bak enn 480 er. Har ingen praktisk betydning for fjærene tåler det helt fint. Venter på svar fra Lesjefors på TüV papirene. De skulle være klar over sommeren. Jeg var uheldig med min godkjenning akkurat på det der for han dusten som sjekket bilen merket seg at vekten på bilen min var tyngre enn den på 480en. Det var jævlig surt. Jeg visste det ikke selv heller. Har masse papirer på det nå men det hjelper lite når bilen står på verksted. Får fikse det når jeg får den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
Har Lesjöfors sitt senkesett. Det er et meget godt senkesett. Senker ca 35-40 mm. Ikke så jævlig stivt som en del senkesett har en tendens til å bli. Problemet er at TüV papirene ikke er ferdig på det enda. Det har jeg kjøpt på www.astperformance.com husker ikke prisen på det men det var ikke noe avskrekkende dyrt. Eller så kan du jo kjøpe orginalt senkesett fra Vovlo også. Det senker ca. 30 mm men er etter min mening jævlig stivt. Det kjøpte jeg komplett med dempere (senkedempere) for ca. 2800 tror jeg det var.

 

 

Er TÜV-papira komt til Lesjefors senkesett??? Vurderer å kjøpe til min 460, men vil jo gjerne også ha dei godkjent. Eiker motorshop har til 480 med papir :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Interessant...

Skal tro om man erfarer noe á la det samme med disse fjærene som jeg gjorde med min Saab 900...endte opp å kun bruke fremfjærene (hadde dog stivt sportsunderstell originalt fra fabrikk) fordi det visuelt sett ser ut som fronten er høyere enn bakdelen originalt. Jeg prøvde å montere bakfjærene men da så det ut som den var skikkelig segen bak...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår