holand Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Planer om å kjøpe meg min første bil, siden jeg selv ikke har veldig greie på disse bilene ber jeg noen her om å hjelpe meg. Info: 240 tic motoren er totalt overhalet, det er skiftet alt som heter for pakninger og sim riger og lager på motorn inklusiv pakninger.det er en b21 et blokk som er brukt og b23 freset topp og et 940 inj.sys m/chip...eneste bilen mangler før godkj. er en turbo..ellers så er det påmont. stabstag gule stillbare koni dempere framme og et nytt 60/40 senkesett med tuv papir. 3"rustfritt eksosannlegg..ny popoffventil.nytt trimluftfilter.nye vinter dekk på 15"felg.. r sport intr, ++++ har i grunn skiftet snart alt som går ann og skifte..rust, er kanskje noen småflekker på skjermen. veldig lite rust sånn ellers, det er også alarm på bilen, +servostyring. Mye ville dere gitt for denne ? Hvor burde jeg se etter rust osv ? Broren min har en turbo liggende så det er ikke no problem. Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Tror du skal ta med deg en volvo-kjenning på det bilkjøpet her jeg, så du ikke blir lurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 De selger vel ikke 40/60 senkesett med TUV til 240?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die De selger vel ikke 40/60 senkesett med TUV til 240?? Har ikke hørt om det,nei.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Har ikke hørt om det,nei.... Er nok 40mm fra eiker som er godkjent, 60 ikke.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Er nok 40mm fra eiker som er godkjent, 60 ikke.... Lesjøfors 40mm er tuv godkjente....thorshov som selger det bl.a.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 popoff er heller ikke lov - må være en resirkulerings ventil Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by lars_b popoff er heller ikke lov - må være en resirkulerings ventil Ingen som setter pop-off på en tilsynelatende orginal B21ET, og da er det ikke resirkulerende, EN POP-OFF-VENTIL ER EN SIKKERHETS-VENTIL SOM SPRETTER UT VED ETT VISST TRYKK FOR IKKE Å BLÅSE MOTOREN. AVLASTNINGS-VENTIL ER EN VENTIL SOM ÅPNER VED ETT VISST VAKUUM I INNSUGSMANIFOLDEN, ERGO VED LUKKA GASSSPJELD. O min mening om avlastningsventiler er at det er ikke nødvendig med resirkulerende, da motoren allikevel for feil bensinmengde ved feil tid og magrere etterpå, så en ikke resirkulerende gir beder effekt og muligens avgass, ihvertfall ikke dårligere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 å poenget er ???? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Irriterende med alle som kaller dump/avlastnings ventil for pop-off, som er feil, det er en helt annen ting. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Synd for deg da, men bilen har i allefall ikke lov til å lage psiiiii lyd. og hvor skal man da montere den berømte popoff ventilen da. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 På innsug, og dumpventil skal monteres mellom spjeld og turbo, så nærme spjeld som mulig, hvis intercooler etter denne. Vakuumslangen skal til innuget. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Mulig vi misforstår hverandre eller du vet noe jeg ikke vet, men..... Popoff\dump\resirkventil er en liten sak montert mellom turbo og gasspjell for å slippe ut luft når man slutter å gi gass og det ikke er behov for den luftmengden turboen gir siden den trenger litt til til å bremse. Når man gir gass spinner turboen raskere for å levere mer luft, når man da slipper gassen leverer turboen for mye luft og trykket øker. Ved hjelp av vakumet som oppstår mellom gasspjell\ sylindere presses et lite stempel opp og lufta slipper ut. Selve ladetrykket reguleres ved hjelp av wastegate. Det jeg mener \ tror er forskjellen på en resirk og en popoff\ dump (eller hva faen noen kaller det), er at resirken sender lufta inn i luftfilteret mens popoff\dump sender den rett ut i fri luft. Stemmer det eller ?????? Mulig jeg driter meg ut, men hva er vitsen med en popoff på insuget, når det er vakum der og ikke trykk når man slipepr gassen?? en extra sikkerhet tilfelle wastegaten streiker eller ????? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Det korrekte navnet på ventilen du beskriver er avlastningsventil, to typer, resirkulerende og til friluft, pop-off-ventil slipper ut for høy trykk i innsuget, så kan være ved for høyt ladetrykk eller tilbakeslag. Ellers stort sett riktig, men avlastningsventilen er der for å slippe ut trykket som ikke blir brukt ved slipp av gass, da det ellers bygges opp ett motrykk som bremser turboen, man får da raskere ladetrykk, skåner også turboen. Er noen som mener at den tar effekt. Jeg har en ide om å sette spjeld akkurat før turboen, så trykket synker i turboen og den ikke bremses, trykket vil da komme momentant når spjeldet åpnes uten at det slippes noe ut, mister da lyden. Vet ikke om det funker, men burde prøves.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Jeg har en ide om å sette spjeld akkurat før turboen, så trykket synker i turboen og den ikke bremses, trykket vil da komme momentant når spjeldet åpnes uten at det slippes noe ut, mister da lyden. Vet ikke om det funker, men burde prøves.... Jeg tror din idè vil bremse turboen, pga. den vil lage et vakuum! ergo. jeg tror du da vil skade turboen mer enn du gir den nytte. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.