El_diablo Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Jeg har akkurat holdt på med mitt miniprosjekt. Byttet sylinder på en moped. Problemet er at jeg ikke får start på den. Jeg har ikke demontert forgasser eller noe slikt. Bare skrudd av luftfilterboksen, eksosen og byttet sylinder og stempel. Når jeg trykker på starteren går stemplene, motoren suger luft og det kommer luft ut eksosen men den starter ikke... Hva kan være galt? Eneste jalla jag har gjort er å trikse til stempelringene pga de knakk... En halv oppe og en halv overlappende under... Virker likevell som det er ganske tett... Sjekket før jeg skrudde på toppen... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Originally posted by Italiano power Jeg har akkurat holdt på med mitt miniprosjekt. Byttet sylinder på en moped. Problemet er at jeg ikke får start på den. Jeg har ikke demontert forgasser eller noe slikt. Bare skrudd av luftfilterboksen, eksosen og byttet sylinder og stempel. Når jeg trykker på starteren går stemplene, motoren suger luft og det kommer luft ut eksosen men den starter ikke... Hva kan være galt? Eneste jalla jag har gjort er å trikse til stempelringene pga de knakk... En halv oppe og en halv overlappende under... Virker likevell som det er ganske tett... Sjekket før jeg skrudde på toppen... Det er så lite effektiv komp i en moped så du MÅ ha minst en hel stempelring der...halv oppe og halv nede vil flytte seg i sporet og rase motoren i løpet av 2 minutter på tomgang!! :eek: Ryker en ring en gang,bruk bare en hel,eller skaff begge...ALDRI 2 halve. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Kan det være hele problemet? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n3c-kjekk Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 hm.. Som Turboed1 sa .. DET ER PROBLEMET. :/ Siter - Kjører mammas hypermoderne ford escort 1.4i 1990 5-dørs .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Er det standard mål på slike ringer til diverse ccm? Da kan jeg stikke innom en sjappe på veien hjem fra arbeid i morgen... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Bare å oppgi type på mopeden og om det har blitt borret opp noen gang det...så får du riktig. Ingen standard-ringer å få,de fleste merkene har noen små forskjeller seg imellom... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Turboed1 har svart på riktig på alle spm dine... løp å kjøp ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Tar meg en tur nå etterpå. Tar med meg det som er igjen av ene ringen, sier antall mm på stempelet osv... Så kan de bare sammenligne det mot sine ringer. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Dæven, trodde aldri noen kunne få seg til å montere halve stempelringer...hehe jaja, garantert problemet ditt der. Det vil jo forskyve seg og skjære seg med engang, hvis du får start på det. Du skriver også at du har fjerna luftfilterboksen, pass på så den ikke får for mye luft da...skal ha litt "motstand" der oxo... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Turbo SlayeR Dæven, trodde aldri noen kunne få seg til å montere halve stempelringer...hehe jaja, garantert problemet ditt der. Det vil jo forskyve seg og skjære seg med engang, hvis du får start på det. Du skriver også at du har fjerna luftfilterboksen, pass på så den ikke får for mye luft da...skal ha litt "motstand" der oxo... Vel, for å si det slik så har jeg ikke så mye erfaring med denne typen oprasjoner. En må likevell starte et sted...:op uansett hadde jeg ikke turd å kjøre med ringene slik, ville bare teste om jeg fikk liv i sylinderen. Det har i hvertfall ikke skjedd noe galt. BTW, er det noe godt trick for å få stempelet inn i sylinderen uten å knekke de sprø ringene? Det var slik de knakk.. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 er vanskelig, nye fjærer er veldig sprø, var det trim syl., har dem sikkert fjærer der du kjøpte den. Men du har nok ødelagt sylinderen allerede, funker nok med nye fjærer men ikke like bra som det skal... Husk at du skal ha større dyse med powerfilter ell. lignende. Stempelfjærer er no jall å montere... Er ofte lettest å sette stempelet inn oppe og så sette i kryssbolten... Er nok ikke fjærene som tetta der, er klaringa mellom stempel og syl. Husk at du bør smøre rundt stempelet da, kjappere smøring ved start o.l., men ike overdriv. Er forresten tull å kjøre på feit oljeblanding, maks 2.5 %, Er det oljepumpe som funker, ikke kobl den ut, ta heller å stram wiren litt, er litt slingringsmonn.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Hvordan skal den være ødelagt? Har sjekket den og det er ikke en ripe eller et hakk noen sted. Ikke i sporet stempelringene sitter engang. Sa på crsh `n burn at det funket helt fint å kjøre på orginalgasser og dyser, men de anbefalte for maks effekt å bytte. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Med friere lufttilgang vil ikke orginaldysa vanligvis gi nok for at det skal gå ordentlig, med trim samme.. åssen moped er det, åssen syl, effektanlegg? Funker, men vil kanskje "henge" litt, samt gå dårlig i oppoverbakker og bli varmere enn norm.... Er jo økonomi.dysa stort sett orginalt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Det er en Honda X8R. Jeg har montert effektanlegg, byttet drev (vet ikke utveksling) og variator, fjernet turtallsperren. Jeg har også montert sportsluftfilter. Har/holder på å montert et 50 mm sylinder kit. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Går sikkert bra med syl, men er fort å ripe med knekte fjærer. Trimsyl. er jo oftest hardkrom og kan ikke borres heller. Har dessverre ikke peil på den, men uanZ så bør den jo starte med dysa, så er nok fjærene som er/var problemet. Bytta hele variatoren eller bare fremre med vektene, uplompert variator eller trimvariator. Ikke at det har no med saken å gjør3 med saken da, bare curious. Fått tak i fjærer? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.