Flasher Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Skal skifte bremseband på rekorden min, men åssen får jeg lokket av tromlen? Skal også skifte skiver foran.. vansklig? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Ingen? det haster litt.. gi meg en "how to" Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 På GM Amcars er trommelen helt løs. Bare å dra den rett av. Noen ganger sitter den litt fordi bremsebåndene har slitt vekk litt av godset på innsiden av trommelen slik at det er en liten kant der båndene ikke tar helt innerst. Den kan også være rustet litt fast i midten. Bank i så fall litt på den med en hammer for å gi den et "sjokk" så løsner den ofte. Er det lenge siden trommelen var av sist, er det ofte litt lirking og knot å få den av. På andre biler er det noen ganger et gjenget hull på fremsiden av trommelen. Man må da sette en passende skrue i hullet og skru innover. Trommelen vil da bli dyttet utover. Mulig det finnes enda flere patenter også. Sjekk med et verksted eller kjøp en Haynes bok for bilen din. Koster et par hundrelapper Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 så den skal sitte løst altså.. var det jeg trodde også.. takker for svar :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 da var bremsene bak demontert.. da jeg trykker på bremsen, så går kun det ene stemplet ut, det er jo feil.. bytte sylinder? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Ja. Prøv evt å rense den, men generelt er det slik at man reparerer ikke disse. De byttes. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 De skal vel etter boka byttes hver gang man bytter bremseband.. Kan begynne å lekke.. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 prøv å smøre opp stemplene og husk å bytte de gummipakningene på hver side!! Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 bestilte nye jeg, kostet 120 kr på stk.. det er det verdt.. Må ha optimale bremser til vinteren.. brekket må virke bra, selv om det er rwd :) :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg