Hugoh Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Er ute og sonderer terrenget etter en cosworth yb 2.0 16v turbo motor samt ei t9 femtrinns rwd kasse til sierra. Motoren trenger ikke og være i tipp topp stand siden den skal ombygges ganske kraftig. Husing(topp,blokk ect) og veiv samt ventiler er greit at det er ok. Om det er kamskjæring turbo eller annet feil er ok. eller om noen har raset en motor som veiv og husing er ok. Motoren skal bygges opp igjen og om til kompressjonsmotor og mest sannsynlig forgasser igjen så turbo ect er det ikke så nøye med. Dersom noen kan hjelpe meg med dette hadde det vært kjempeflott. Mail meg på Hugoh@online.no og merk mailen cosworth. gjerne bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth_pia Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Hvorfor ikke bare bruke ei vanlig 205-blokk (2,0l,cl,is,+++), og smelle 16v-toppen fra cossie rett på da? (eller en annen topp..) Må jo være billigere å få tak på bare en topp? Siter http://WWW.CRAZY-RACING.COM Polo MPI, mye morro for 6dl på mila... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Nå passer vel ikke t9 kassa inn på veiva/svinghjulet til cossien vel? Og med kompresjons motor, mener du motor med kompressor eller sugemotor? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugoh Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 T9 kassen finnes i to typer som Rwd og 4wd alt etter modell og type. Men de første femtrinns sierraene mk2 var rwd t9 girkasser. Med kompresjonsmotor mener jeg normal kompresjon uten turbomating da motoren skal konverteres til en forgassermotor. En slik motor ombyggd er langt mer holdbar en turbomotoren i lengden osv. da denne blokk og topp er bygget for langt mer hester med turbo. Vis man marskintrimmer en slik motor og bruker kun mekaniske komponenter og forgassere eller evnt. et større innsprutsystem med kam og grenrør samt øker komp. så får man ut ca.250 hk. Dette på en motor som tåler 400++ hk. Ergo en solid og god motor med et greit antall hk. Joda topper finnes det, det er ikke noe problem men det betyr bytte av stempler eller og dreie de som sitter der..osv...og da er det greiere med en som har alt i et og gå over og bytte ut skadete eller utslitte deler.. Men nå har jeg spekulert litt og dersom det ikke dukker opp et grisetilbud fra noen så skal jeg bygge noe av en pinto motor også siden den tåler mot 300 hk.. enten bygge en turbo på den eller grenrør stålråder og stempel samt porte og dreie den litt så med en litt vass gatekam 290-310 grader og bygge innsuget selv å benytte to org.gamle typen webergassere da får man et meget bra alternativ og billig ikke minst.. spesielt siden jeg stort sett har alt fra før vis jeg samler sammen alt jeg har her..hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 tipper du må ut med en god del mer enn kammer , grenrør og forgassere for å nå 250 hk.. her er det veldig dyrt å komme over 210 hk.. ring hvilken som helst mototrimmer og spør.. Kjenner mange som har bygd slike sugemotorer til over 150 000... og de har ikke bremsa over 235 hk.. mulig benken er streng, men virker til å være rett.. er en ute etter mye hk og cossie så er turbo veien å gå... ikke så artig men holdbart og billig... bygg heller en zetec motor som er moderat trimmet.. holdbar og turtallsvillig.. eller en rs 2000 fwd motor kan være fin å bygge på.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Jeg er litt uenig i mye av det du skriver. At motoren er klar for 400 turbo hester trenger ikke å bety at den da går slitasjefritt med 250 sugehester, du må tenke på at du må ha ganske høy kompresjon, mye turtall osv for å nå de talla. Du må også som kjetilr skriver ut med en pen sum skal du over 200 hester Men for all del, det er bra noen får vett og kvitter seg med dissa turboa og bruker orntli mating. Og jeg trur du blander t9 med mt75 girkassene. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugoh Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 jepp dere har nokk rett i det vis man kjøper ting i dyre norge. Men jeg har fått oppsetting ifra noen som kjenner ford bedre enn de fleste. Men gidder ikke og akkuttere over dette det var ikke meningen med denne forespørselen men ang.girkasser se Burtonpower.com Spørsmålet blir har noen en motor til meg eller ikke gearkasse kommer i annen rekke.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 burde jo bruke borg warner kassa eller kjøpe et annet svinghjul og bruke en 5 tr eller 4tr dog box.. mt 75 kassene er usolide... borg warner kassa holder hvis en girer rolig og ikke napper den i gir... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.