HP-Invent Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Jeg har fått kast i bremseskivene mine og lurer på hvordan jeg bytter skiver. Er det noen som kan gi meg en kort presisi forklaring steg for steg? Er foran... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Sier du på hvilken bil, så får du sikkert enda mer detaljert beskrivelse;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Juni 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 eldre corolla-- Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Av med hjulet, av med kaliperen (2 skruer) også detter skiva av Montering i motsatt rekkefølge! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Juni 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Ja, liksom. Pga det er corolla... ?:eek: Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Fordi det er sånn på så å si alle biler! Har du noengang bytta bremseskiver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Regner med at du også skal bytte belegget? Du tar ikke av calperen, men deler den. Du skrur ut de 2 boltene som går inn i gummibelgen på caliperen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Altså.. skal han bytte skiver så er det midre jobb å bytte bremsebelegget etter at han har tatt av kalipern. Må jo det uanset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Har ikke prøvd på corolla, men på mange biler holder det med å dele caliperen for å få av skiva. Er også absolutt enklest å bytte belegg mens caliperen sitter der, og deler den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Aha.. tenkte ikke den veien jeg :) Kan vel være like greit det om det funker! Letter å ta 2 skruer foran enn det er å ta 2 skruer bak :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Jeg skal bare bytte skiver... Så, da skrur jeg bare av felgene og løser kalipperen, så er skiven løs? Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 bytt alltid klosser samtidig som du bytter skiver,hvis du av en eller anen merkelig grunn ikke gjør dette får du rette av de gamle klossene med smergelpapir. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Klossene er byttet nylig samme med bremseskiver, men enten er det elendig kvalitet på skivene eller så har de bare pusset skivene pga nå er det slag i skiven igjen. Skjedde 3 uker etter de byttet skiver og klosser. I hvertfall det jeg betalte for... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Du ser lett om det er nye eller gamle skiver på bilen, sjekk slitekanten ytterst på den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 tolker som du har skifta på verksted? hvis skivene er nye for 3 uker sida med kast nå så ville jeg reklamert på de,skal ikke ryke så fort. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg