Gå til innhold

Bakpotte til SR20Di

Mirus

Anbefalte innlegg

på vanlig 2.0L er det orginalt 2" fra kat og bakover, og 2,1/4" på selve potta bak.

det jeg gjorde var bare å kutte rett attme orginal potta, så jeg hadde et 2" rør der, og potta jeg kjøpte hadde 2,1/4", så jeg bare pøste på med eksos pasta og tredde den innpå, og kjørte det varmt, og fast satt det, ikke minst tett ble det også :)

sveising har lettere for å sprekke og bli svakere enn hvis man bruker litt forskjellig dim på rørene og trer dem inn i hverandre og bruker mye eksos pasta.

hvertfall min erfaring fra flere biler. mulig jeg tar feil seff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

på vanlig 2.0L er det orginalt 2" fra kat og bakover, og 2,1/4" på selve potta bak.

det jeg gjorde var bare å kutte rett attme orginal potta, så jeg hadde et 2" rør der, og potta jeg kjøpte hadde 2,1/4", så jeg bare pøste på med eksos pasta og tredde den innpå, og kjørte det varmt, og fast satt det, ikke minst tett ble det også :)

sveising har lettere for å sprekke og bli svakere enn hvis man bruker litt forskjellig dim på rørene og trer dem inn i hverandre og bruker mye eksos pasta.

hvertfall min erfaring fra flere biler. mulig jeg tar feil seff ;)

Det var en slik løsning jeg tenkte på. Rustsakden min er i sveisen til orginale bakpotten.

Hva har dere gjort med oppheng da?

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

for å si det slikt, var et rent helvete å tilpasse fester og oppheng på den potta jeg kjøpte. kan ta bilder sendere av det, men hvis du ikke vil plages(noe jeg gjorde), så kjøp ei potte beregnet for primera. superspring eller ansasport eller annet, og ikke universalt.

Det var det jeg fryktet... :(

Kan du sende bildene til meg på mail? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe potte i dag eller i morgen.

Adressen min er thomas@tvangsinnlagt.no

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på denne siden er det et par bilder av pottene mine.

De er ferdig og enkle å sette på plass, skal selge den ene så er du interessert får du si ifra.

Vet ikke hvilken av de ennå, men supersprint potta er definitvt dyrest.

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått på potte. :)

Det ble en oval potte fra Torshov.

Fikk svigerfar til å skjære av festene fra orginalpotta og sveise de på den nye. Ingen av festene stemte med opphenget så det ble noen timer med tilpassing for å få hengt den opp i normal høyde, og ikke minst rett.

Men etter å ha borret et hull, bøyd og flyttet på fester og brukt oppheng fra Kadett og 67 Mustang så fikk jeg det endelig på plass. :)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, fra torshov ja.

Ved 3-4 omdreininger er det bra lyd.

Men nå skal jeg selge supersprint potta mi, den demper lyden for mye. Så er det noen interesserte?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider