Gå til innhold

Hvor blir lyden dempet i eksosanlegget?

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Noen som gidder å gi meg en spesifikk av hvordan eksosanlegget demper lyden og effekten på en p11?

Har som nevnt tidligere fjernet all innmaten i kat`n, erstattet bakre lyd demper med en 2"simons rør, erstattet bakpotta med supersprint effektpotte, men ennå er det ganske SMÅLIG lyd i bilen min.

Et eller et annet sted må det ligge en lyd demper, kan det være i hver sin ende i katn? Det kan ikke være noe lenger bak, for det bråkte som verst da det var hull i katalysatorenl.

Bør jeg satse på 2,5? Eller burde det holde med 2"?

Et lite offtopic spørsmål, er det mulighet for tilkobling av turbo på primera? Er det noen som har gjort det? Eller er dette en håpløs installasjon?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som demper lyden er Rørene og antall dempere.. også cat`n demper selvsagt. Cat`n trekker ned på effekten.

Jeg mener det burde holle med 2".

2,5" viss motoren hadde vært turbo konvertert.

Men hva skal dere med så mye lyd da? er det ikke kulere med litt lav groom lyd. Syns det er helt rå lyd i bilen min kun etter at jeg monterte green filteret. har orginal eksos. Har planer om å bytte cat`n med en rund lydemper. og bakre potta med en sånn blankpolert rundt potte med heftig utblås. og så er det jo 2" eksos, og det burde holde. Kun for effekten og utseendes skyld ;)

Viss du kjører en SR20DE motor i primeraen din er det fullt mulig å konvertere til turbo. det er fullt mulig med andre motorer også, men det vil mest sannsynlig være en litt større operasjon.

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider