magnus_primera Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Noen som gidder å gi meg en spesifikk av hvordan eksosanlegget demper lyden og effekten på en p11? Har som nevnt tidligere fjernet all innmaten i kat`n, erstattet bakre lyd demper med en 2"simons rør, erstattet bakpotta med supersprint effektpotte, men ennå er det ganske SMÅLIG lyd i bilen min. Et eller et annet sted må det ligge en lyd demper, kan det være i hver sin ende i katn? Det kan ikke være noe lenger bak, for det bråkte som verst da det var hull i katalysatorenl. Bør jeg satse på 2,5? Eller burde det holde med 2"? Et lite offtopic spørsmål, er det mulighet for tilkobling av turbo på primera? Er det noen som har gjort det? Eller er dette en håpløs installasjon? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Det som demper lyden er Rørene og antall dempere.. også cat`n demper selvsagt. Cat`n trekker ned på effekten. Jeg mener det burde holle med 2". 2,5" viss motoren hadde vært turbo konvertert. Men hva skal dere med så mye lyd da? er det ikke kulere med litt lav groom lyd. Syns det er helt rå lyd i bilen min kun etter at jeg monterte green filteret. har orginal eksos. Har planer om å bytte cat`n med en rund lydemper. og bakre potta med en sånn blankpolert rundt potte med heftig utblås. og så er det jo 2" eksos, og det burde holde. Kun for effekten og utseendes skyld ;) Viss du kjører en SR20DE motor i primeraen din er det fullt mulig å konvertere til turbo. det er fullt mulig med andre motorer også, men det vil mest sannsynlig være en litt større operasjon. Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Jeg tror P11 har 2, 1/4 " rør orginalt;) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 er du på jakt etter litt dyp lyd kapp av midtre demper og erstatt det med et rør i samma dim. da blir det grom lyd;) hvis det er det du er på jakt ettet da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Kompis av meg fikk fiksa doble rør ut på Tåjåtan sin hos Svendsen Eksos her om dagen.. SINNSYK lyd.. Etter katalysatoren har han kun 1 liten lyddemper, og rør rett ut.. ikke no potter som tar i mot no der nei :) 2,5" rør og 3" enderør Får se hvor lenge han får kjøre slik av onkel politi. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg