Gå til innhold

Kjapt dekk spørsmål

Ranger emnet

rfPolo

Anbefalte innlegg

Nei, det var ikke det jeg mente, jeg vet at:

Omkredsen på det nye dæk er 0.59 procent større end det originale

Speedometer-visning

Før 50 km/t 80 km/t 100 km/t 120 km/t 150 km/t

Efter 49.7 km/t 79.5 km/t 99.4 km/t 119.3 km/t 149.1 km/t

Tenker da på om det er regler for kor smale dekk man kan ha på

kor brei felg??

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

Viste polo med 195/50-15 engang.. det var for mye i omkrets.. tror ikke det er no regler om hvordan det strekker..

195\50\15 er jo innenfor det som er lovlig med god margin. Jeg kjører 195\45\16 og det er høyere, men allikavel innenfor det lovlige.

Angående strekk i dekket så blir det nok godkjent bare det er innenfor rimelige grenser:)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel minimalt med strekk med 195 på 7,5" bred felg og da, men alltid kjekt og ha TÜV papirer

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissa folka på biltilsynet mener jo forskjellige ting alle samma, de slapp ikke meg igjennom med 195/50-15, virker som det stort sett går på humøret dems.. For de fleste er ikke tüv papirer nok engang.. Ren idioti!

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker litt som det blir tatt noen avgjørelser som følger dagsformen til folka på biltilsynet......men som EvenS sier så er 195/50-15 innafor +/- 5% regelen.......

Så hvis du ikke fikk godkjent det så er det jo helt på tryne......

Jeg håper at biltilsynet i Larvik ikke har en dårlig dag neste Tirsdag da jeg skal godkjenne senkesettet........huff.....

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på godkjenning av senkesett og dekk/felg om en liten måned.

hva skal til for at det skal gå bra? Jeg har tuv papirer på 40mm lesjøfors fjærer. må en ha noen andre papirer?

har noen godkjent polo med 40mm senk og 195/45/16 dekk på 16/7.5 felg uten å gjøre noe med skjermene? skal jeg plukke ut innerskjermene for sikkerhets skyld?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 205/40-16 og det fikk jeg godkjent (de ville ikke godkjenne andre dimensjoner før dekka sto på felgene)

Fikk også godkjent senkesettet... Trengte TUV papir og forstillingskontroll papir....

Så nå er alt godkjent i vognkort og den ble også eu-godkjent :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider