Gå til innhold

...crosscart...

Ranger emnet


Cerwin-Vega!

Anbefalte innlegg

Et tips jeg kan gi er å bruke en mtorsykkelmotor siden de er mindre, lettere å skru på(synes jeg), mer effekt per kubikk og veier mindre.. Her bruker mange motorer fra nyere motarder eller enduro/cross- sykler, men disse er det endel vedlikehold med: eks hyppige ventiljusteringer og oljeskift på Husaberg og KTM.

Derimot skal det ikke være så vanskelig å finn en motor fra en RR-sykkel. Racing er et fint sted å starte for å finne motor. Eks: 97 mod GSX600R med ca 100hk til 10000,-(ligger på autodb tror jeg). Motoren på denne sykkelen var bra. Og du får sikkert dekket litt av kjøpet ved å selge deler.. Eneste ulempen jeg kan se er hvis du har kraftoverføringa klar. Her er jo overføringa drev og kjede.

 

Uannsett, lykke til!

 

Edit: etter å ha sett litt på linken ovenfor, så skjønner jeg kanskje hvorfor du vil ha bil motor. Den crosskarten var endel større(og tyngre) enn det jeg tenkte på. Men likevel har jo en 600R-sykkelmotor mer hk enn en 1,6L golf da. Eneste er at MC motoren ikke har noe dreiemoment på lavere turtall, men kan jo dras til rundt 10000rpm så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på å bygge en enseter... korte inn drivakslinger osv... så liten som mulig helst... d er bare et lavbudsjetts prosjekt... tenkt endel på motorsykkel men pga dreimoment så blir d litt vanskelig når jeg ikke tenker å ha hjulspinn hele tiden:D kom gjerne med forslag... vet at minimorris er tingen men litt vanskelig å få ta i:mad:

 

keep it coming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har motorforslag?

har tenkt litt på caravelle og passat. ettersom jeg husker så har noen passater langstilt motor. men d må være biler d er enkelt å få tak i... forstilling er jeg ikke sikker på hva jeg skal bruke...

skal korte inn akslinger så jeg får den så smal som mulig. d jeg regner med at blir mest vanskelig å få ordnet stagene til girkassen.

tenkte å bruke 1.8L motor pga mest dreimoment da denne også blir sikkert brukt endel i skauen til frakting av ved osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår