Gå til innhold

Hvilken forsterker bør jeg velge?

Ranger emnet

zicoz

Anbefalte innlegg

Trenger snart å kjøpe en forsterker som mest sannsynlig skal drive Focal Polyglass 21V2 (8"?) x2 (i samme kasse)eller Polyglass 27V2 x1

Har senere også lyst til å legge på et ekstra sett høytalere (komponent sett) i side veggene i baksetet (I tillegg til et 6x9 sett i hattehylla) og det hadde vert bra om forsterkeren kunne drive dette også.

Kan sikkert koble disse 2 setta på samme utganger dersom forsterkeren er sterk nok, men det beste hadde vert en forsterker som har utganger for 2 sett+ sub (4+1).

Noen som har noen tips om forsterkere jeg kan bruke, helst ikke over 3000-3500, men dersom det er nødvending så kan jeg sikkert strekke meg til 5000.

Eller bør jeg satse på 2 separate forsterkere?

Og er det kanskje noen her som skal selge (nytt eller brukt) så hadde det vert fint også=)

Ser nå innom på eltek og ser noen Dynabell Subber:

http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm

Noen som har erfaring med disse? enter 2x 8" eller 1x10

eller en av Seas subbene der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en 5 kanals forsterker til maks 5000,- så kan du jo kikke på disse alternativene i tilfeldig rekkefølge:

1) Audison Srx 5 kr. 3990,-

2) Audison Lrx 5.600 kr. 5490,-

3) Soundstream VGA 800.5 kr. 6.590,-

4) Soundstream EGA 1000.5 kr. 4.890,-

5) Soundstream XTA 600.5 kr. 4.090,-

Alt 2/3 kan det hende at du kan få til en litt bedre pris av de som selger de slik at du kommer ned mot/under 5000,-

Jeg hadde sett på alt. 2/3/4.

BTW: Hvis du er på jakt etter noen meget bra 8" så har jeg 2 stk RFD 8" til salgs... De er kanonbra..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

Hvis du vil ha en 5 kanals forsterker til maks 5000,- så kan du jo kikke på disse alternativene i tilfeldig rekkefølge:

1) Audison Srx 5 kr. 3990,-

2) Audison Lrx 5.600 kr. 5490,-

3) Soundstream VGA 800.5 kr. 6.590,-

4) Soundstream EGA 1000.5 kr. 4.890,-

5) Soundstream XTA 600.5 kr. 4.090,-

Alt 2/3 kan det hende at du kan få til en litt bedre pris av de som selger de slik at du kommer ned mot/under 5000,-

Jeg hadde sett på alt. 2/3/4.

BTW: Hvis du er på jakt etter noen meget bra 8" så har jeg 2 stk RFD 8" til salgs... De er kanonbra..

Tror ikke jeg ville glemt XTA 600.5 helt, men den trenger forholdsvis lettdrevne basser for å yte optimalt. Dette grunnet den forholdsvis lave effekten i forhold til de andre.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm etter at jeg leser testene om den audison lrx'en får jeg veldig lyst på den :)

Noen tips om hvilken butikk jeg bør henvende meg i for å få litt avslag? Hadde vel kanskje vert en fordel jeg kjøpte woofer+amp i samme butikken med tanke på avslag..

Men hvor mye vil du ha for RF'ene dine, er egentlig litt imot RF av en eller anna grunn, er vell fordi at så å si alle har det her jeg bor, så er litt for main-stream kanskje=)

Er det noen forhandlere av soundstream i norge? finner ingen på kvasir.

edit: btw, hvor mye koster TR800/5? sikkert endel dyrere, men sinsykt fett utseende=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke anbefalt å prøve seg på Polyglass 21 når du egentlig tenker forsterker i lavbudsjettklassen.Dette er et element som er meget tungdrevent og passer ikke sammen med en liten 5 kanal.

Og hvorfor sette et ekstra sett med høytalere BAK?

Jobber vi ikke hver eneste dag for å få mest mulig lyd fremme?

Gå for et kraftig frontsett og minimum 10" i bassrefleks.

Focal 27V2 er også en bass som krever effekt for å yte det den skal.

Men ellers så har bilen mye å si om hvilket utstyr man skal ha.

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zicoz

hmm etter at jeg leser testene om den audison lrx'en får jeg veldig lyst på den :)

Noen tips om hvilken butikk jeg bør henvende meg i for å få litt avslag? Hadde vel kanskje vert en fordel jeg kjøpte woofer+amp i samme butikken med tanke på avslag..

Men hvor mye vil du ha for RF'ene dine, er egentlig litt imot RF av en eller anna grunn, er vell fordi at så å si alle har det her jeg bor, så er litt for main-stream kanskje=)

Er det noen forhandlere av soundstream i norge? finner ingen på kvasir.

edit: btw, hvor mye koster TR800/5? sikkert endel dyrere, men sinsykt fett utseende=)

Heisann,

Når det gjelder forhandlere, kommer det litt ann på hvor du bor.

Vi jobber med å øke antall fohandlere, og det blir fler for hver uke nå. Send en PM til Rizla, her på forumet, han er forhandler, og kjenner jeg han rett, sender han sikkert til deg.

TR500/8 koster 9190,-

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, så da lønner det seg å satse på 2 separate forstere da eller? en til å drive syb, og en til å drive eventuelle andre høytalere?

noen tips om forsterkere som klarer å drive de nemnte Focal høytalerene dersom jeg går denne vegen da?

Er foresten fra Sunnmøre så jeg hadde tenkt å kjøpe subben på bassbrothers.

Hva med f.eks

Soundstream forsterkere EGA 700.2

Soundstream forsterkere EGA 500.2X

Git henholdsvis 500 of 700Watt brokoblet i 4 ohm, er de sterke nok til å drive 10 tommeren?

Kjører foresten en Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Heisann,

Når det gjelder forhandlere, kommer det litt ann på hvor du bor.

Vi jobber med å øke antall fohandlere, og det blir fler for hver uke nå. Send en PM til Rizla, her på forumet, han er forhandler, og kjenner jeg han rett, sender han sikkert til deg.

TR500/8 koster 9190,-

mvh

TR 500/8 ?????

Det nærmeste Soundstream kommer en 8 kanaler er vel den som sitter i bilen min :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant