Gå til innhold

Tennings System ( golf III )

Ranger emnet


darkwih

Anbefalte innlegg

Originally posted by darkwih

 

tikk tikk tikk ?

 

 

Byttet tennplugger. Og alt var normalt igjen. Var 1 død tennplugg.

Ironisk nok dro jeg på ferie uka etter.. kom meg ned til sandefjord... Da dro hjulageret og hjultappen åt helvete. Inn på verksted får å bytte dette...slik at jeg kom meg videre ned til Kristiansand. ...ble 2 dyre uker det der ja.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva slags problemer har du? Kanskje jeg har noe av det samme, så si ifra hvis du finner ut feilen da :)

 

Min kan fuske innimellom. Og hvis den har fuska,så på tomgang eller ved å ha clutchen inne, så synker turtallet og oljelampa lyser. Kan til tider også stoppe helt opp. Iblant ved å starte på nytt så forsvinner det og bilen går helt som normalt igjen... Eller det går over av seg selv etter en liten stund/lenger stund:o

 

Hadde hakk i forgasserflensen så bytta denne, men det hjalp jo ikke noe:D

 

Btw, kan rotor'n gjøre slik at bilen fusker,stopper hvis denne ikke er helt som den skal??

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den forhatte feilen jeg har har komt å gått sjelden gang siden jeg hadde den på verksted. Er jo ikke så stort problem nå siden det ikke skjer hver dag. Men Bilden døde igjen i går, så jeg tenkte litt etterforskning må til :) Skrudde av lokket til bensinpumpen og koblet den av mens motoren var i gang. Da hoster bilen før den dør. så det er ikke det som er feil. samme gjalt hvis man tok ut sikringen til bensin pumpen mens bilen var igang. Når jeg tok ut rele`t stopper bilen tvert, akkurat på samme måte når bilen min dør. Men jeg har helt nytt rele. hva kan forutskakke denne feil da ? lendingsnette foran relet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

Hva slags problemer har du? Kanskje jeg har noe av det samme, så si ifra hvis du finner ut feilen da :)

 

Min kan fuske innimellom. Og hvis den har fuska,så på tomgang eller ved å ha clutchen inne, så synker turtallet og oljelampa lyser. Kan til tider også stoppe helt opp. Iblant ved å starte på nytt så forsvinner det og bilen går helt som normalt igjen... Eller det går over av seg selv etter en liten stund/lenger stund:o

 

Hadde hakk i forgasserflensen så bytta denne, men det hjalp jo ikke noe:D

 

Btw, kan rotor'n gjøre slik at bilen fusker,stopper hvis denne ikke er helt som den skal??

 

Ja rotoren kan vel gjøre at bilen stopper. og at den er vanskelig å starte. jeg regner med at startmotoren går som den skal. Det som var feil hos meg var coilen. Høres ut som om du har et litt mer komplisert problem enn meg.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være bensinfilteret for min del, så skal få byttet dette. Dessuten har bilen gått 195' så er vel ikke usunt å bytte dette. Så får en se om det blir bedre :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

Tror det kan være bensinfilteret for min del, så skal få byttet dette. Dessuten har bilen gått 195' så er vel ikke usunt å bytte dette. Så får en se om det blir bedre :)

 

har også skiftet bensinfilter. men det var ikke det som var feilen.

 

Det er 2 måter bilen dauer på hvis det er bensin inn i bildet ;)

Begge kan du teste lett. Under rattet ligger sikrings boksen.

Tar du ut den 4 sikring fra høyre. en 20 amps. vil motoren dø langsomt.Motoren vil også starte når den er ute og så raskt dø igjen. tar du ut bensin pumpe rele 167. dauer bilen momentant, og du får ikke start på bilen. høres ut som bare starteren går. Sist nevnte er mitt problem. bare at relet sitter fast i bilen når det skjer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

 

bare at relet sitter fast i bilen når det skjer :(

 

Bytt releet, koster ingenting. Mitt tok kveld, måtte tjuvkoble litt for å få pumpa til å gå(Er litt lengre unna reservedeler enn dere:) ) Problemet har ikke kommet i ettertid hos meg ivertfall.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

 

har også skiftet bensinfilter. men det var ikke det som var feilen.

 

Det er 2 måter bilen dauer på hvis det er bensin inn i bildet ;)

Begge kan du teste lett. Under rattet ligger sikrings boksen.

Tar du ut den 4 sikring fra høyre. en 20 amps. vil motoren dø langsomt.Motoren vil også starte når den er ute og så raskt dø igjen. tar du ut bensin pumpe rele 167. dauer bilen momentant, og du får ikke start på bilen. høres ut som bare starteren går. Sist nevnte er mitt problem. bare at relet sitter fast i bilen når det skjer :(

 

Hm.. hadde du problemer med at bilen fuska innimellom, og at turtallet synker/olje-lampe lyser på tomgang, eller ved clutch-inntak? Er ikke alltid den stopper, men som regel når en har disse vrangperiodene. Og den stopper bare hvis en har clutchen inne for lenge, eller står på tomgang for lenge:P hehe.. Hvis jeg for eksempel stopper bilen helt, og starter på nytt så er "fuskinga" borte noen ganger, eller at det bare går bort av seg selv..

 

 

Og jeg har ingen som helst problemer med å starte bilen.

 

Kan jo teste ut det du har skrevet da. Men tror jeg skal prøve å få bytta det filteret, og hjelper ikke det så får det bli Vw-verksted gitt:p

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Bytt releet, koster ingenting. Mitt tok kveld, måtte tjuvkoble litt for å få pumpa til å gå(Er litt lengre unna reservedeler enn dere:) ) Problemet har ikke kommet i ettertid hos meg ivertfall.

 

Det som står i er helt nytt, byttet for noen uker siden. men feilen var der etter jeg byttet også... trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

 

Hm.. hadde du problemer med at bilen fuska innimellom, og at turtallet synker/olje-lampe lyser på tomgang, eller ved clutch-inntak? Er ikke alltid den stopper, men som regel når en har disse vrangperiodene. Og den stopper bare hvis en har clutchen inne for lenge, eller står på tomgang for lenge:P hehe.. Hvis jeg for eksempel stopper bilen helt, og starter på nytt så er "fuskinga" borte noen ganger, eller at det bare går bort av seg selv..

 

 

Og jeg har ingen som helst problemer med å starte bilen.

 

Kan jo teste ut det du har skrevet da. Men tror jeg skal prøve å få bytta det filteret, og hjelper ikke det så får det bli Vw-verksted gitt:p

 

Ja. bilen fuska før jeg hadde skiftet "halve" motor rommet :) men nå stopper den bare tvert mens jeg kjører. og da må jeg vente fra 5 til 10 min før den starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. skal ikke være så lett dette:) hehe.. Høres nesten ut som jeg skal ta en sjekk hos Vw-verksted da, så de får lokalisert feilen. Så slipper jeg bytte ut halve motorrommet og diverse annet også..

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi'n til pappa (93 Audi 100) pleide å plutselig dø uten videre. Da fikk man ikke liv i den i alt fra 5 min til flere timer. Feilen var et relee til den elektriske takluka :rolleyes: Bare nevner det. Men bilen fuska ikke på tomgang da, og starta med en gang.

 

chr1z: Når den stopper.. kveler den seg da, eller bare stopper'n tvert som at du skulle skrudd av tenninga?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Audi'n til pappa (93 Audi 100) pleide å plutselig dø uten videre. Da fikk man ikke liv i den i alt fra 5 min til flere timer. Feilen var et relee til den elektriske takluka :rolleyes: Bare nevner det. Men bilen fuska ikke på tomgang da, og starta med en gang.

 

chr1z: Når den stopper.. kveler den seg da, eller bare stopper'n tvert som at du skulle skrudd av tenninga?

 

Hm, når den har stoppa så "kveler" den seg vel, fordi turtallet bare synker helt til bilen stopper. Men det synker jo rimelig kjapt, til tider holder den så vidt liv, men da lyser oljelampa også. Og da er turtallet godt under 1000. Nærmest 400 eller noe i den duren.

 

Og det som er cluet, er at jeg har ingen problemer med å starte, den starter like lett som før. :)

 

Skal skifte bensinfilteret idag, kosta bare 160 kr på Vw, i forhold til 240 på autospar. Så tenkte jeg skulle sjekke slike ting, før jeg tok den til Vw der dem tok ca 800 kr pr time for å sjekke.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skifta jeg bensinfilteret på fredag og "bank i bordet" så har ikke bilen hatt slike perioder igjen og turtallet holder seg. Så kanskje det var løsningen likevel :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår