Gå til innhold

Bilen starter ikke.

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Jaja, så hadde jeg akkurat kjørt dama på jobb. Parkerer utenfor Rimi og skal til å ta ut nøkkelen av tenninga. Nøkkelen fikk jeg nesten ikke ut, montro hva det var forno? Pytt pytt, tenker jeg og går inn for å handle det jeg skal ha. Kommer ut igjen, setter nøkkelen i tenninga, men nei. Får satt på tenninga(lys og alt fungerer), men da jeg skal starte den er det ingen respons. Åpna motorrommet, og fikk en til å hjelpe meg med å starte. 1 tikk fra releet til starteren, men starteren gjør ingenting. Fikk så dyttet bilen igang, dette var da ikkeno problem.

Noen som vet om dette betyr at jeg må bytte starter? eller er det noe annet muffins?

Håper på hjelp.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du hadde problemer med å få ut nøkkelen, kan det jo være noe galt med tenningslåsen din. Min henger seg også opp noen ganger, har derimot ikke hatt problemer med å starte. Er jo flere hakk på tenninga, 0=stille, 1=lys og strøm går på, 3= strøm til starter. Kanskje prøve å gi direkte strøm til starteren.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker det i startern da du vrir på nøkkelen?

Hvis ikke så sjekk om den får strøm til innslagsreleet. Den tynne ledningen på starteren.

Høres ut som def starter ja.

Husk å sjekke batteripolene, hvis de er løse/ irr`a så kan det "lure" deg til å tro at starteren er def.

:)

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem har jeg også! :> Vært og handla og ingenting skjedde, kom bare lys i dashen men ingen respons :\

98 mod Opel Vectra 1.6l 16v

84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt)

x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern)

x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :(

x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider