Kebab gud Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 noen som vet om det er spesielt dyrt eller spesielt bilig å forsikre en AE86? siden jeg muligesn skal starte på Instalatør lappen etter jeg tar fagbrevet i desember så er det lurt å bytte til en bil jeg ikke sitter med 5år lån på slik som den jeg har nå .. derfor er en så billig morrobil som gode gammle Levin et fint alternativ .. men så var det forsikringen da .. noen ide? Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Har det noensinne vært kræsjet en AE86 på Norske veier? Har det på noe tidspunkt vært mere enn maks 2-3 registrerte? Det skulle teoretisk tilsi billig forsikring. Men hvem vet - kanskje forsikringsselgerne har sett Initial D? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Beste er vel bare å ringe forsikringselskapet ditt, og i allefall høre med if, har flott avtale med dem jeg i allefall;) Er jo ikke sikkert alle forsikringselskapene har AE`en inne i systemet sitt, å da vil jeg tro forsikringen vil være ganske gunstig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 If er det siste selskapet jeg ville ringt til .. aldri opplevd noe så grovt over prising sopm de driver med .. de ville ha det dobbelte for å forsiktre bilen min enn det de jeg har nå tar .. og nå har jeg en mer dekkenede forsikring .. brutalt .. PS: er nok mer enn 3 AE86 i norge.. er vel 4 stikk her på forumet alene eller no Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by Kebab gud PS: er nok mer enn 3 AE86 i norge.. er vel 4 stikk her på forumet alene eller no Tja, og jeg kan jo spørre hvor mange som er registrerte? Kun aWeX sin, pluss en til? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 IF ville ha det dobbelte av bilens verdi, i årlig premie :) Jommen sa jeg smør! Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by Øyvind.H IF ville ha det dobbelte av bilens verdi, i årlig premie :) Jommen sa jeg smør! Vel, det skal de ikke ha fra meg, men er jo mulig at jeg har en liten fordel med at jeg er jente da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 er det ikke slik at jenter gjennomsnitlig må betale mer da? kommer vel litt ann på alder da :P gammel er du da? (evt står den på deg? prisen IF ga til meg var på morra mi) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by Kebab gud er det ikke slik at jenter gjennomsnitlig må betale mer da? kommer vel litt ann på alder da :P gammel er du da? (evt står den på deg? prisen IF ga til meg var på morra mi) Vel, når jeg fikk forsikring fikk jeg i allefall vite at det var billigere om jeg var jente, bodde utenfor byen, hadde garage, alarm osv... (Jeg var 18 da og hadde ikke noe bonus, 19 nå da) Og forsikringa står på meg ja... ;) Det med at det var billigere for jenter enn gutter ble forandret av likestillingskontoret bare to eller tre uker etter at jeg hadde tegnet forsikring. Men grunnen til at det var slik var på grunn av at jenter bulket mens gutter kræsjet (dermed ble guttene dyrere for forsikringselskapene generelt). Er vel litt rart egentlig at det faktisk var slik men statestikken sa det. Selv så må man vel tenke på feilkilder som at vist en gutt bulker, drar han bare til skroten å finner en ny del, mens jenter som gjør det samme ofte får panikk å løper til forsikringselskapet.:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ae86Levin Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 bettaler ca 8000i året da står ae86`n på meg.koster å væra kar på 20 ........ Siter Toyota ae86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Insulin Vel, det skal de ikke ha fra meg, men er jo mulig at jeg har en liten fordel med at jeg er jente da :D men har du en AE86? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by MaDDoG men har du en AE86? Nei, har ikke det, men skulle gjerne hatt en da :D (er litt på leting). Svarte vel egentlig bare generelt på om forsikringer fra IF ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 ikke for å virke som no drittsekk... men hvorfor spør du OSS om vi vet noe?... det blir det samma som å poste en tråd om noen vet prisen på et vindusvisker blad på biltema!! RIng biltema/forsikringen og spør davell! er ikke stort værre? :rolleyes: Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Jeg pratet med en kar som jobber i forsikringsbransjen om dette for noen uker tilbake, og før jeg hadde rukket å si noe spesielt annet enn at ae86'n originalt hadde en 1.6l motor, sa han at denne bilen ville blitt forsikret på samme måte som en hvilken som helst annen "86 mod 1.6l Corolla". Dvs billig :D Det man IKKE bør si, er at det er en spesiell bil, da han fortalte at mange forsikringsselskaper da kanskje ikke vil tilby deg noen forsikring (eller skyte prisen i været på en eller annen måte), siden de blir engstelige for at bilen er et "hett" tyveriobjekt. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by ae86Levin bettaler ca 8000i året da står ae86`n på meg.koster å væra kar på 20 ........ Og det er det litt mindre enn jeg måtte ut med for en galantanger2 Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg