Gå til innhold

Hvor fort kan politiet kjøre etter deg?

Ranger emnet

////AMG power

Anbefalte innlegg

Igår var jeg ute med en kompis av meg og han nevnet at hvis jeg kjører over 140/150 med politiet bak meg så vill ikke politiet kjøre etter meg.Dem kan ikke kjøre over 120/130(dem mener at det kan være farlig for andre som deler veien med oss(feks meg og politiet).

Hvis dem kjører like fort som meg så vill jeg selvfølgelig kjøre mye fortere ennd et jeg gjør og det kan være livs farlig både for meg og andre.

Og politiet vill få skylden hvis det skjer noe

Er det sant vell jeg trodde ikke på han.

2x W210 Mercedes E220 CDI

1x S 210 Mercedes E220 CDI

1x W211 Mercedes E270 CDI

1x E36 BMW 316i 1,8 122hk

www.BMWguiden.no

www.Mercefreaken.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil da tro at politiet bruker skjønn i slike situasjoner.

Politiet har grundig kjøreopplæring og benytter seg oftere av samband og koordinering av andre biler under biljakter istedet for å bruke bly-tøffelen i gjennom 70 sonen. Spikermatter er jo jævlig effektive når de får kommet seg forran.

Ligger vel aldri etter en sykkel lengere heller på grunn av alle ulykkene de har vært involvert i, og sjansen for å nå igjen sykkelen er minimal. De sprer heller singnalemanget på sykkel og sjåfør, og ser etter han ved en anledning det ikke går så fort.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste heltene i blått driter i denne regelen, men etter prosedyre skal de kontakte overordnet før de kan kjøre fortere enn 140km/t.

Men er med det som med regelen om å ikke følge etter en mopedist uten hjelm, vet ikke hvor mange ganger jeg tok av meg hjelmen når jeg hadde moped.. men ikke h**vette om de skulle gi seg fivillig..:rolleyes:

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 6. Alminnelige regler om hvordan polititjenesten skal utføres

Politiet skal ikke ta i bruk sterkere midler uten at svakere midler må antas utilstrekkelige eller uhensiktsmessige, eller uten at slike forgjeves har vært forsøkt. De midler som anvendes, må være nødvendige og stå i forhold til situasjonens alvor, tjenestehandlingens formål og omstendighetene for øvrig.

Da blir hastighet i en biljakt vurdert etter egen og uskyldiges sikkerhet og etter hvor alvorlig forholdet er.

Jeg har sett flere biljakter i oslo med ufattelig høye hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg.. ut ifra det jeg vet utifra en kompis av meg som har vært med på det der.. De gir seg absolutt ikke og følger etter om de først vil..

Min kompis endte opp med 4 politibiler og vei sperring.. Tror nå det er bare tull at de lar deg kjøre avgårde jeg men :o

Tatt blir man jo somregel annyway

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kar kjørte fra politiet og inn i skauen med motorsykkelen sin. Så gjemte han sykkelen og løpte gjennom skauen vekk fra den. 10 minutter etterpå kom hundepatrulje og to biler til fra sentrum og ut der hendelsen inntraff. Eneste han hadde gjort var å kjøre fra dem. (la meg få statuere at politibilene som ble hentet ut måtte gjennom to distrikt for å nå frem til "åstedet") Les: 4-5 mil.

Hvorfor behandles trafikk syndere som mordere?

jeg ser på dette som misbruk av resursser som burde bli brukt til å få vekk vold og narkotikamisbruk.

Det er veldig mangen som overhodet ikke burde hatt lappen og heller ikke burde blitt sluppet i nærheten av et kjøretøy i det hele tatt.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sykt. Har kjørt fra dem x antall ganger i moped tida, og kan si med hånda på hjertet at dem er sprøe.

Brorsan fikk polti etter seg, og prøvde å stikke av. Men han gikk på snørra rett foran dem og reiste seg opp å la på sprang. Kom seg unna, men 10 min etterpå sto dem på døra hjemme, og lurte på hvor han var. Jeg sa jeg ikke visste noe som helst....?? han skulle hente mopeden å ble dratt inn til avhør. satt der i et par timers tid??? Da hadde dem følg sporene hans med hund....:dude:

Så ble han kjørt tilbake, slapp alt av bot og ikke noe problem siden mopeden var "orginal" Den var jo seff trimma, men brælene så ikke d.....lol Men alikevell så mye pes for det, skulle tru han hadde drept noen. latterlig spør du meg.

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider