S2sedan Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Hva slags turbo sitter originalt på 323 GTR? Noen som vet hvor stort turbinhuset er sammenlignet med Garrett sine størrelser? Siter --------------- Lazer 93 Audi S2 Sedan(I garasjen 87 Audi 90 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkDog Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 hei er ikke sikker på eksakte mål, men den turboen jeg har i gtxn er ca samme størelse som Garret t03 som er orginalt i volvo og gtrn har litt større turbo enn gtx men tror ikke eksos huset er noe større noen må barre rette meg vist jeg tar fulstendig feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Hva er heter orginal turboen på en GTR da? Hvilken andre turboer passer på GT-R uten for store modifikasjoner? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by Darkstar Hva er heter orginal turboen på en GTR da? Hvilken andre turboer passer på gTR uten for store modifikasjoner? Hei! The turbocharger was specifically developed for the GT-R application by IHI. The RHF6CB turbocharger has a 62.0-mm diameter turbine and a large 65.0-mm compressor. By comparison the turbo for the type BPD 1.8 liter engine that powers the GT-R has a 52.5-mm diameter turbine and a 52.5-mm compressor. It is commonly believed that a big turbo is employed for high rpm power. The Mazda and IHI teams have proven with the GT-R turbo installation that this is not necessarily so. Tatt fra Mazdafun! -R-;) Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Hvem forhandler turboer til GT-R da? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Ganske bøs turbo som står på orginalt, kulelager turbo hvis jeg ikke husker feil. Naboen min hadde en turbo som passet på min, vet ikke om det var til en ford eller hva de nå enn var. Er vel ikke så stort problem å finne større turbo :D Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtr-gal Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 darkstar: stikk innom pollyen (polly motorsport) neste gang du e inne i bergen sentrum. han e rimelig oppegående på priser og slik og så e han jævli behjelpelig med alt mulig. han holder til rett over puddefjordbroen ned mot laksevåg..' Siter JUST FOR FUN 92- Mazda 323 gt-r ønsker: X-trac girkasse gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by gtr-gal darkstar: stikk innom pollyen (polly motorsport) neste gang du e inne i bergen sentrum. han e rimelig oppegående på priser og slik og så e han jævli behjelpelig med alt mulig. han holder til rett over puddefjordbroen ned mot laksevåg..' Tror du han kan skaffe effektanlegg? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtr-gal Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 turboen til gtren er: RHF6 IHI TURBO. turbo spec: vj23 9204 parts no: bpc8 D Siter JUST FOR FUN 92- Mazda 323 gt-r ønsker: X-trac girkasse gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phower Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Ikke noe problem å lage rustfritt effektanlegg til GTR, går ikke eksosen bare beint bak? Kan sikkert hjelpe deg. Har en kompis som kan sveise rustfritt, vi har utstyr og alting. Siter Just For Fun 91 Mazda Rx7 cab 87 Hilux 4x4 2,4D 83 Honda XL 250 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by phower Ikke noe problem å lage rustfritt effektanlegg til GTR, går ikke eksosen bare beint bak? Kan sikkert hjelpe deg. Har en kompis som kan sveise rustfritt, vi har utstyr og alting. Ca pris da? Vi ha ett anlegg som passer rett på orginal festene på bilen. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phower Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 kan tenke meg 2-2500,- eneste er at flensene må bestilles hos scanco i åsane, kan ta opptil 2 uker Siter Just For Fun 91 Mazda Rx7 cab 87 Hilux 4x4 2,4D 83 Honda XL 250 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkDog Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 jeg kan lage flenser i rust fritt.. bare si fra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtr-gal Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 hvor mye skal du ha for flensene da????? Siter JUST FOR FUN 92- Mazda 323 gt-r ønsker: X-trac girkasse gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkDog Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 nei må regne på det .. hvet ikke hvor mye stål som går med..rust fritt er ganske dyrt igrunn.. vet du om alle flensene er like?? er sveiser så det skulle ikk hvere soe probb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg