agjell Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Jeg har hatt litt problemer med bilen i det siste (en 1995 Golf GTi). Den starter aldri ordentlig på første forsøk. Jeg hører den hoster og harker, så dør den etter et par sekunder. På andre forsøk starter den stort sett, men jeg må gi den litt gass. Hvis jeg slipper gassen innen 20-30 sekunder stopper bilen igjen. Når bilen har gått i 3 minutter holder den seg stort sett gående, men jeg har variabel akselerasjon og den bruker mer bensin enn vanlig. Med variabel akselerasjon mener jeg at hvis jeg trykker gassen i bånn, tar det 2-3 sekunder før bilen plutselig begynner å akselerere. Jeg har selvfølgelig tenkt på at det kan være batteriet, men jeg gidder ikke bruke masse penger på et nytt før jeg er sikker. Har noen andre teorier om hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy-NSR Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Høres ikke ut som om det er batteriet i alle fall. Siter Renault Megane 96' * VW Golf 2 86' * Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition) * Honda NSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 høres ut som en luftmengdemåler eller noe som ikke er som det skal... er ikke helt på innsprut, men... lambdasonden er vel og en mulighet... evt dårlig kaldstartdyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Kan det være tennpluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 er vel alltids en mulighet det og, men syns ikke det høres sånn ut... prøvd å skifte luftfilter? hvis det er tett vil den slite med å få luft.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Er den tungstartet når den er varm?? går motoren urolig? sjekk tennpluggene, plugghettene, fordelerlokket og chocken. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Den er ikke tungstartet når den er varm. Motoren går til tider urolig i fart, men ikke på tomgang (etter den er blitt varm). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Tror du har et problem med choken der ja (har samme problemet). Hvis motoren går urolig når den står stille så er det sikkert noe med tenningen. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Sitat Originally posted by Nitros Tror du har et problem med choken der ja (har samme problemet). Hvis motoren går urolig når den står stille så er det sikkert noe med tenningen. så vidt eg vet eksisterer ikke choke på en innsprøytningsmotor...:rolleyes: det kalles kaldstartdyse.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Oi.. sorry... tenke bare på forgasser motor:) Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Kan det være bensinpumpa eller dynamoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Sitat Originally posted by agjell Kan det være bensinpumpa eller dynamoen? bensinpumoen kan jo være... eller tett bensinfilter. men dynamoen har ikke noe med startingen av motoren å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Er det ikke mest sannsynlig at det er kaldstartdysen det er feil med, siden den starter uten problemer når den er varm? Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Men den går jo også ujevnt når jeg kjører. Akselerasjonen er helt på trynet og kommer rykkvis når den selv vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 holder en knapp på feil tenning eg... evt at registeret står en tann eller to feil hvis du har byttet reim i det siste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg