Gå til innhold

agjell

Bruker
  • Innholdsteller

    130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

agjell's Achievements

  1. Det er helt umulig å prøve seg frem til å finne ut hvilken bil som er mest vedlikeholdsfri og har minst problemer. Da er jeg nødt til å kjøpe alle tre bilene og kjøre de minst 20000 km hver. Hvis du vil subsidiere meg til en slik test takker jeg gjerne ja :)
  2. Planlegger kjøp av en 2006/2007 modell Audi A8 (Typ 4E), BMW 7 (E65) eller Mercedes S-klasse (W221). Det som veier mest er hvor problemfrie bilene er, dvs hva jeg må regne med å bruke på service og vedlikelhold. Km-stand på bilen jeg velger vil være 80-100k Hvilke store servicer må tas i dette km-segmentet? Andreprioritet er innvendig størrelse, støy og generell luksusfølelse. Jeg har en forkjærlighet for A8 grunnet firehjulstrekket, men vurderer de andre også. Motorstørrelse dikteres av pris og dette er ikke så viktig for meg. Det som derimot er viktig er informasjon om noen av motoralternativer er bedre enn andre; dvs mer vedlikeholdsfrie. Ønsker helst tilbakemelding fra personer med konkrete erfaringer fra disse bilene i 2005 modell eller nyere.
  3. Kunne vi fått noen oppdateringer snart? Er interessert i hvordan det går med dette fantastisk gjennomførte prosjektet :)
  4. Det er på ingen måte noe high end anlegg :) Sony X-Plod 4-kanals forsterker, 12" tommer i lukket kasse + 4 X-Plod 6,5". Fordelen er at jeg har trukket alle kablene gjennom de opplagte kabelkanalene, og dette er en helvetes jobb. Skal du sette inn nytt anlegg er det egentlig bare å bytte komponentene, med mindre du må ha spesielt gode kabler.
  5. anlegget legges ved som bonus. du får den ikke noe billigere uten. har du sett hva prisen på 95 gti'er er på finn og autodb?? mellom 70 og 90 laken. 60 er billig nok...
  6. Skal til New Zealand 8. februar, og ønsker derfor å selge bilen fortest mulig. Det er 8V versjonen med 115HK og den har gått 140000. Ingen heftelser, reg. nr. er BN77923 hvis noen ønsker å sjekke. Bilen er i god stand og godt tatt vare på, service hefte fulgt. Bilen har servo, alarm og stereoanlegg med 12" sub. Prisantydning rundt 60000. Bilen står i Oslo. Edit: lagt til flere bilder
  7. Men den går jo også ujevnt når jeg kjører. Akselerasjonen er helt på trynet og kommer rykkvis når den selv vil.
  8. Kan det være bensinpumpa eller dynamoen?
  9. Den er ikke tungstartet når den er varm. Motoren går til tider urolig i fart, men ikke på tomgang (etter den er blitt varm).
  10. Kan det være tennpluggene?
  11. Jeg har hatt litt problemer med bilen i det siste (en 1995 Golf GTi). Den starter aldri ordentlig på første forsøk. Jeg hører den hoster og harker, så dør den etter et par sekunder. På andre forsøk starter den stort sett, men jeg må gi den litt gass. Hvis jeg slipper gassen innen 20-30 sekunder stopper bilen igjen. Når bilen har gått i 3 minutter holder den seg stort sett gående, men jeg har variabel akselerasjon og den bruker mer bensin enn vanlig. Med variabel akselerasjon mener jeg at hvis jeg trykker gassen i bånn, tar det 2-3 sekunder før bilen plutselig begynner å akselerere. Jeg har selvfølgelig tenkt på at det kan være batteriet, men jeg gidder ikke bruke masse penger på et nytt før jeg er sikker. Har noen andre teorier om hva som kan være galt?
  12. Jeg har planer om å kjøpe komplett senkesett med dempere og fjærer til min 95 GTi. Har ikke planer om å senke så mye (30-45mm). Skal ikke bruke mer enn 3-4000. Anbefalinger og erfaringer samt kjøpssted? Jeg trenger også et bra luftfilter. Fint med samme info på dette punktet også :)
  13. Du beskriver ALLE symptomene på at dynamoen begynner å bli gåen. Børstene har det med å sette seg fast når de blir gamle og møkkete. NØYAKTIG det samme skjedde da jeg kjørte mora mi sin GTI for et par år siden. Gassen lugga og plutselig stoppet hele bilen, etter å ha startet den på nytt to ganger virket ingen ting. Jeg ringte en eller annen bilredningssentral, og etter 20 minutter kom en bilmekaniker og banket på dynamoen med en gummihammer et par ganger, noe som fikk børstene til å løsne. Etter en kickstart funka bilen utmerket, men vi bytta dynamo på bilen i ettertid.
  14. Jeg har nøyaktig samme bil som deg og har nettopp installert et Simons Sportsystem 026-H. Dette effektanlegget er identisk som det du har foreslått bare med forskjellig design på enderørene ut fra potta. Anlegget fungerer utmerket, og det er definitivt mere lyd enn et vanlig system. Jeg er kjempefornøyd! Betalte for øvrig 2700,- for anlegget. da gleder jeg meg :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår