Gå til innhold

"voldsoffer Brutalt Misshandlet Av Politi!"

Ranger emnet


BiOToXiN

Anbefalte innlegg

Natt til søndag 20.10.02, Stavanger sentrum

 

Jeg var ute sammen med 3 venner, x , xx og xxx. Vi hadde hatt et par pils hjemme, var i godt humør, men overhodet ikke beruset.Vi reiste ned til byen kl 00:30, og 10 minutter etter ankomst ble jeg brutalt sparket ned. I forkant av dette gikk jeg og x ned på dansegulvet på Barbaren, og en person kom helt umotivert bort til x og virket meget truende. Jeg prøvde å skille dem, og ble angrepet bakfra, slengt i gulvet, og sparket i ansiktet. Jeg var fortumlet og lå en stund på bakken, og ble etterhvert hjulpet på beina av en vakt. Jeg spurte om å få gå på toalettet for å vaske bort blodet som rant fra nesen, men dette ble avvist, og jeg ble geleidet ut.

Vakten gikk inn for å finne han som hadde angrepet meg, og etter en stund kom vakten og denne personen med følge ut. Jeg ville vite hvorfor han hadde angrepet meg, noe som han først benektet. Jeg sa jeg hadde vitner på dette, og fikk som svar at: "Det som skjedde der inne, er ingenting i forhold med det som skal skje med deg hvis du anmelder meg". Vakten på Barbaren sa: "Du må tenke deg om to ganger før du anmelder den fyren". Broren til gjerningsmannen kom bort og sa: "Jeg er ute på prøve, og du vet ikke hvem du føkker med". Plutselig kom personen som hadde virket truende på x, og ba om at vi kunne gå ned i gaten for å unngå politiet, og få ordnet opp i saken. Jeg nektet, og fant frem mobilen for å ringe til politiet, siden jeg syntes at situasjonen ble enda mer truende. Før jeg fikk ringt, så jeg at det sto en uniformert politibil på motsatt side av veien, så jeg gikk over gaten, åpnet døren på politibilen, og sa jeg trengte hjelp fordi jeg var blitt sparket ned. Det virket som gjerningsmannen med sitt følge var på vei bort fra Barbaren, så jeg gikk tilbake for å se hvor de gikk. Politiet reagerte overhodet ikke, så jeg gikk tilbake til politiet og ba om hjelp på ny, og føreren hoppet ut av bilen, kastet meg mot midtrabatten i veien, og beordret kollegaen til å sette håndjern på meg. Jeg ble temmelig irritert på tjenestemannen, og spurte hva dem drev på med, at dem satte håndjern på offeret mens gjerningsmannen med følge løp avgårde. Disse løp rett forbi politiet, og jeg påpekte dette, og prøvde å si at det var gjerningsmannen som løp avgårde der, mens de hadde satt jern på offeret. Jeg fikk beskjed om å roe meg ned, og ble geleidet inn i bilen av tjenestemannen som satt på passasjersiden. På veien til politistasjonen prøvde jeg å gi beskjed om at de hadde gjort en tabbe, og ba gjenntatte ganger om å bli kjørt på legevakten. Dette ble blankt avvist.

 

Da vi ankom garasjen under politistasjonen, kom føreren og tok hardhendt tak i armen min, og jeg gav klar beskjed at jeg ville ikke gjøre motstand og gå frivillig med dem, men han bare rev meg ut av bilen. Jeg ba føreren om å slippe armen min, og at jeg kunne gå selv. Føreren slapp da armen min. Jeg følte meg temmelig ustø pga smertene og det faktum at jeg hadde mistet en del blod. Føreren tok kvelertak på meg, og dro meg hardhendt mot døren inn til politistasjonen. På grunn av min fysiske tilstand, tjenestemannens blokkering av luftveiene, samt hans brutale behandling av meg, gjorde at føttene sviktet under meg, og jeg holdt på å falle. Tjenestemannen gjorde ingen antydning til å vise hensyn, men rått og brutalt slepte han meg inn døren. Med det samme jeg var kommet innenfor døren, slapp han meg, rettet på genseren min, og leide meg pent inn til vakten i arresten. Under det hele forholdt den andre tjenestemannen seg passiv. Da jeg var kommet inn til arresten, tok denne tjenestemannen seg av mine eiendeler, og visiterte meg på en varsom og professjonell måte.

 

Jeg prøvde forklare vakten for arresten hvilken behandling jeg hadde fått, og spurte de tjenestemennene som arresterte meg om deres navn og tjenestenummer, men dette nektet dem å oppgi. Jeg spurte også vakten om hans navn og nummer, noe som også ikke ble besvart.

Gjenntatte ganger ba jeg om å bli undersøkt av lege, men ble ignorert. Jeg ba også om å få vasket bort blodet som var klistret i fjeset, men heller ikke dette ønsket ble imøtekommet. Jeg ble fulgt bort til glattcellen, ble bedt om å ta av meg skoene, men dette klarte jeg ikke pga smertene jeg hadde i nesen, så en tjenestemann tok av skoene for meg. Jeg gikk frivillig inn i cellen. På grunn av de store smertene jeg hadde, klarte jeg ikke å finne ro, og hver gang jeg hørte noen gå forbi cellen, ba jeg om å få legetilsyn. Dette ble først ignorert, men så fikk jeg fortalt at dem ikke hadde kapasitet til å få meg undersøkt av lege eller bli brakt til legevakten.

Imens lå jeg fortsatt og blødde på gulvet og madrassen i cella, og tvang meg selv til å være våken. Pga blodet som fortsatt rant, turde jeg ikke sove i frykt for å bli kvalt av blodet. Smertene var utrolige, og det hele fortonet seg som et virkelig ille mareritt. Dette ble vakten informert om ved gjenntatte anledninger, men det ble ikke vist tegn til noe som helst bekymring over den skaden jeg hadde fått.

Ca kl 4 på natta ble cellen låst opp, og to nye tjenestemenn og hentet meg ut av cella, fikk tilbake eiendelene mine, og fikk beskjed at jeg skulle bli kjørt på legevakten. En av betjentene som skulle kjøre meg kommenterte spydig: "Ja nå kvikknet du til!" Jeg oppfattet dette som et vokalt spark i leggen, og svarte: "Er det du eller jeg som har ligget med brukket nese og store smerter i ei glattcelle i 4 timer?" Jeg var bare glad for at mine bønner om legetilsyn var blitt hørt, og at noen endelig tok ansvar. Rett før jeg ble ført ut fra arresten, opplyste arrestbetjenten at han het "John".

Jeg ble så kjørt til legevakten, og ble "dimmitert" fra arresten, og betjentene dro sin vei. Etter to timers ventetid fikk jeg en henvisning til røntgenundersøkelse på mandag 21. november. På grunn av hevelse i nesen kunne legen ikke konstantere noe beinbrudd, men det ble ikke utelukket.

 

Jeg måtte ta taxi fra legevakten og hjem for egen regning på ca kr. 100,- og måtte betale kr 175,- for konsultasjonen samt kr 30,- for faktureringsgebyr pga jeg ikke hadde kontanter. Jeg ankom min leilighet ca kl 06:30.

Da jeg kom hjem fikk jeg opplyst av xx at hun hadde blitt avhørt av politiet på stedet tidligere på natten. Vennene mine bekymret seg for hvor jeg hadde vært, og hadde kontaktet politiet i løpet av natta, men politiet var ikke samarbeidsvillig med opplysninger om at jeg var blitt arrestert. Til slutt fikk dem da vite at jeg var bragt inn til arresten, etter de hadde oppgitt person-nummer og kommet med en lang forklaring.

Resultatet av denne nedverdigende, ydmykende og umenneskelige behandlingen har ført til at jeg har mistet min respekt ovenfor politiet, og vet ikke om jeg skal anmelde dem for den behandlingen jeg fikk. Kjente som har blitt misshandlet av politiet forteller om direkte uvilje fra SEFO om å etterforske betjenter for vold, men jeg mener at politiet må få seg en smekk for det dem har gjort.

Jeg har bilder av skader som dokumenterer politiets hardhendte behandling, og antar at dette også er blitt filmet av overvåkningskamera i politihusets garasje. Jeg ønsker å anmeld føreren av politibilen for vold og grov tjenestesforsømmelse, og hans partner for tjenestesforsømmelse siden han ikke grep inn og stanset mishandlingen. I tillegg ønsker jeg å anmelde gjerningsmannen som brakk nesen min for vold og trusler.

fuq the police

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BiOToXiN

Natt til søndag 20.10.02, Stavanger sentrum

 

Kjente som har blitt misshandlet av politiet forteller om direkte uvilje fra SEFO om å etterforske betjenter for vold, men jeg mener at politiet må få seg en smekk for det dem har gjort.

Jeg har bilder av skader som dokumenterer politiets hardhendte behandling, og antar at dette også er blitt filmet av overvåkningskamera i politihusets garasje. Jeg ønsker å anmeld føreren av politibilen for vold og grov tjenestesforsømmelse, og hans partner for tjenestesforsømmelse siden han ikke grep inn og stanset mishandlingen. I tillegg ønsker jeg å anmelde gjerningsmannen som brakk nesen min for vold og trusler.

 

Typisk eksempel på arrogante politi folk..! Elendig holdning.. en skam å vite at våre skatte penger går til dette..!

 

Legg ut bildene dine på bilforumet om du vil så kan du få dette fram for flest mulig folk.

 

Om du ønsker kan jeg legge de ut for deg om du ikke får det til selv. Du kan maile meg på marius@bilforumet.net om ønskelig..

 

makaber historie....håper tjeneste mennene som behandler deg slik får seg en kraftig lærepenge...

 

de tror de er guder noen av disse 'lokal helta i skinn'...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BiOToXiN

Natt til søndag 20.10.02, Stavanger sentrum

 

Jeg har bilder av skader som dokumenterer politiets hardhendte behandling, og antar at dette også er blitt filmet av overvåkningskamera i politihusets garasje. Jeg ønsker å anmeld føreren av politibilen for vold og grov tjenestesforsømmelse, og hans partner for tjenestesforsømmelse siden han ikke grep inn og stanset mishandlingen. I tillegg ønsker jeg å anmelde gjerningsmannen som brakk nesen min for vold og trusler.

 

Du MÅMÅMÅMÅMÅMÅ anmelde dette!

Eller vil det aldri bli bedre..

Gå også til privat søksmål dersom økonomien din tillater dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt for jævli at sånne ting i det hele tatt skal skje.

 

Politimennene innblandet burde jo få sparken som politi og evt et straff.

De må jo ha vært helt syke i hode for å gjøre noe sånt mot en person de ikke kunne bevise hadde gjort noe galt (faktisk ikke hadde gjort noe galt).

 

Håper politimennen får som fortjent og gjerningsmannen også.

Og at du får erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på tide å få en "svarteliste" med tjenestemannsnummeret til polititjenestemenn som har gått over streken, slik at man kan nekte å samarbeide med disse individene.

 

Bakgrunn

Når politiet stopper deg, vil arrestere deg, så har dem plikt å oppgi tjenestemannsnummeret sitt. Hvis man da vet at vedkommende har en historie med vold mot publikum, kan man forberede seg på å få bank, evt gjøre andre oppmerksom om tjenestemannens voldelige adferd, noe som gjør dem redde for å påføre skade.

 

Jeg legger ut en liste på http://www.yuppielabel.com/abuselist/ og håper dere sender tips om voldelige tjenestemenn til gj.nilsen@yuppielabel.com

Dette kan forhindre at svin misshandler publikum på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, nå koker det av sinne her ass!!! Kommer jo nesten ikke til å få sove. Kan gjøre ett tappert forsøk på å prøve å forstå hvordan du har det, men det tviler jeg på at jeg klarer.

 

Det er skikkelig jævlig at sånt skal skje, og du er sikkert ikke den eneste den tjenestemannen har behandlet sånn.

 

Jeg hadde ringt Tor erling Staff og fortalt denne historien til han! Og selvfølgelig anmeldt polititjenestemennene, man er jo nødt til å prøve, selv om SEFO er vrange.

 

Håper inderlig det går bra med deg fysisk og mentalt, og at noen blir straffet for dette.

2010 Mitsubishi Outlander Instyle+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var dråpen, jeg har herved mistet ALL min lit til politiet.

Neste gang det skjer noe så ringer jeg ikke til dem.

 

Jeg gidder ikke engang sløse bort mer tid på å skrive et innlegg om hvor udugelige dem er, da vil denne posten blitt fryktelig lang.

 

FAEN!"#¤%&

 

 

:pisser: snut:aug:

"I live life in the fast lane."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke for all støtte jeg får!

 

Jeg har selvfølgelig kontaktet advokat og media. Begge tjenestemennene er herved anmeldt til SEFO, pluss at vedkommende som sparket meg i ansiktet er anmeldt for grov vold og trusler.

 

Per idag sliter jeg med nattesøvn og frykter politiet. Jeg tror faktisk jeg må ta kontakt med en psykolog.

 

Har vurdert å gå til sivilt søksmål mot tjenestemannen som misshandlet meg...

fuq the police

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen!

Jeg vet at politiet er noen orntli dritsekker, og det overrasker meg ikke at de ikke er sammarbeidsvillige!

Jeg ville ha gått til søksmål, sånn at du får pressa dem for det de fortjener + at det kan hjelpe på selvtilitten(?)

Men stå på!

Send historien til så mange du kan (politikere, media, alle!)

 

Nei ... Nå er nesten all tiliten min til politiet borte!

 

Men kan du ikke anmelde vakten (på politistasjonen) for tjenestesforsømmelse også? Da han går forbi cellen og ikke viser noen interesse i å fortelle deg noe? Og du ikke får vaske av deg blodet en gang?

 

Nei fy faen så sinnsykt!

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg. Jeg ville anmeld det på alle mulige måter.

 

Hva med å starte et fond for privat søksmål? Jeg støtter deg gjerne hvis jeg får bevis på at dette blir fulgt opp. Jeg har selv opplevd politi på tjeneste som oppfører seg uhørt og urutinert.

 

Bare en tanke.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår