Gå til innhold

Trenger hjelp! Avgiftsregnestykke for Supercharging

Ranger emnet

S-2000

Anbefalte innlegg

OK folkens...

Brodern og jeg vurderer å supercharge en Z3 '97, og vi lurte litt på om noen her inne sitter på råd og hvordan man går frem i henhold til biltilsyn/forsikringsselskap etter innstallasjon av dette...

La oss si vi har dette regnestykket: Bilen i originalstand (1.9l, 140hk) pusher gjerne 200hk med Eaton SC installert..

Med andre ord, 60hk ekstra på bilen...

Hvordan regner staten ut hvor mye man må ut med for å få dette registrert?

Og i teorien vil det jo være mulig (i turbo tilfeller iallefall) å skru ned trykket slik at HK økningen blir minimal.

Er dette da en fremgangsmåte som vil fungere når man skal "sloss" med biltilsynet om avgiftene?

Håper noen tar seg tid til å lese igjennom denne, og evt. gi meg noen klare svar...

På forhånd takk!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de dem gjør er at du må betale pr. kw økning. husker ikke helt men tror det er ca 17oo kr pr kw... ikke helt sikker på dette men mener det. Men du får også bruksfradrag på bilen i forhold til alder på den.. 60-75% på den bilen en plass tipper jeg.

Det dere må gjøre er vel å få et firma til å bremse bilen slik at dere har et papir på ny effekt. skru ned trykket til minimalt og brems bilen, få skrevet inn i vognkort at bilen er kompressormatet... ring til forsikringsselskapet og varsle.. jeg økte effekten på min bil med 97kw for 2 år siden måtte betale 43k for det :( men forsikringselskapet okte ikke premien ;D

Husk at fart ikke dreper.

Men stoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider