Gå til innhold

Problemer med kupevifta på a4!

Ranger emnet


UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med kupevifta.

Den blåser ikke før jeg gir ett skikkelig slag på dashbordet.. Da fungerer den helt fint. På alle trinn. Fungerer også når jeg slår av og på tenningen igjen. Men om bilen blir stående for lenge må den ha ett nytt slag...

 

Dette er en 96-modell a4 med klima.

 

På kanal 1 i klimaanlegget får jeg opp feilkode 18.3 ; (på svensk) Spänning til friskluftsfläkten felaktig - sporadisk

 

Hva betyr dette??

 

Håper noen kan være behjelpelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AimPoint her på forumet hadde samma feilen. var ankeret på viftemotoren som var slitt, pluss børstene.. Kan hende du berger med å bydde børster, men mest sannsynlig må du kjøpe ny vifte.

Vifta koster ca 4000kr hos møller, men han kjøpte ny hos mekonomen eller hva det var til 1700kr. Var valeo som hadde lagd den, og det er det samma som er orginalt.

 

DU bytter den lett på under en halvtime ;)

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det mort1 sier her ja...

 

Men min var verre en det der, tok en uke fra den begynte å fuske til den var helt kokko og ikke startet med nød kakk engang!!!

 

Fikk feilkode 18:1 og 18:3...

 

Elller---

Control Module Part Number: 8D0 820 043 H

Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D65

Software Coding: 00040

Work Shop Code: WSC 06335

1 Faults Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

 

Delenr 8A1 820 021

Audi A4 1,8tq

__________________________

x - Audi A4 1,8Turbo Avant

x - Golf Mk1 1,8GTI

x - Austin Mini 1275 GT Clubman

x - Morris Mini 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår