Gå til innhold

Audi S2 delebil selges.

Ranger emnet

Cab-driver

Anbefalte innlegg

94`mod coupe quattro selges som delebil. Bilen er hentet i fra Sveits og det er betalt MVA til den norske stat på kjøpe summen (har kvitt o.l) Så bilen er lovlig tatt inn til landet.

Det som er igjen av bilen er karoserri og driv/girkasse system. Motor,alt intriør,fangere,lykter o.l er tatt ut

Korte hovedtrekk om hva som er igjen av bilen:

*nesten fullt karosseri, dører,tak,el.takluke,bakluke,bakskjermer

*mye drivverk er igjen bl.a 6trinn manuell girkassen til ABY motoren, mellom aksling, bak diff, bakre drivaksling, bakstilling o.l (ikke helt oversikten over hva som er igjen)

Send PM eller ring på mob 996 20 004 for mer info

Ombygging_04_071.jpg

Ombygging_04_073.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Girkassen har rullet 158 000 km. Siden du har 91´ S2 så har du jo "3b" cluch og det er vist "bolt on" til denne kassen. Både mellomaksling og diff skal også passe. Men du trenger giroverføring (som jeg har enda) Må evt fått sjekket opp girkasse festen om de passer overens. Men som sagt ingen større ombygging ("bolt on")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hbraa

Vet du om det er noe forskjell på toppfart på 5 og 6 trinns? Hvor mye skal du ha for girkassen?

er ikke noe ekspert, men alt for mye forskjell er det nok ikke. Men noe vil jeg nok tenke meg. Ville tro at giringa er litt tettere på 6 tr og litt større toppfart.

Har forsåvidt sendt deg PM på prisen, men +/- 10 lapper sånn ca hadde jeg tenkt meg. Evt bud mottas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Øyvind.H

Så vidt jeg husker er 5-trinns kassa sterkere enn 6-trinns kassa.

Men morsommere med 6-trinn da :)

5 trins kassa har jeg også hørt er sterkere, har den selv å har ikke hatt noen form for problem!

Bilen har rullet 240000, men er godt vedlikeholdt! ;)

5trins kassa har 220hk ved 5900rpm, 309Nm ved 1950rmp.. (0,100 på 6,1sek)

(93mod->) 6trins kassa har 230hk ved (???), 350Nm ved 1950rpm.. (0-100 på 5,9sek)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hbraa

Det høres bra ut! 6 trinnsen er nok en mere slitesterk girkasse også. De fleste 5 trinns bruker å få dårlig synkronisering særlig i 2 gir etter en del mil.... Vet du om det er noe forskjell på toppfart på 5 og 6 trinns? Hvor mye skal du ha for girkassen?

utvekslinga på 5 og 6 trinns kassa er lik på siste giret,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Intr. i å bytte alt du har av embelemer på bilen, mot en cd/mp3 spiller som er litt defekt ?

Det funker å spille med den, men panelet funker ikke, bortsett fra volumkontrollen. Må bruke fjernkontrollen for å skifte sanger o.l.

Og så går det ikke å skifte cd...hehe...du må klare å ødelegge cd`n for at den ska komme ut :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har igjen på bilen er følgene:

*dører (v+h),tak,el.takluke(m/ledninger/motor o.l),bakluke,bakskjermer, taktrekk og lister +++

*mye drivverk er igjen bl.a 6trinn manuell girkassen til ABY m/girkassefester/giroverføring, mellom aksling, bak diff, bakre drivaksling, bakstilling,"bærearmer", hjullager/nav & bremser calipter/skiver bak, bakrefjærbein,

*litt klima ting: kompressorer,radiatore o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er veldig intr. i karosseriet ditt har en audi 90 coupe quattro som jeg har tatt i fronten. Så jeg trenger såårt karosseriet ditt. hehe... du kan ta av alt du trenger deler...eller som du vill selge videre. Som girkasse og slikt..... Jeg ville gjerne ha kjøpt karosseriet ditt med understellet. Så bare si en pris så kan vi bli enig

Mvh Audikiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider