Gå til innhold

Det snør....det snør

Ranger emnet


964C2

Anbefalte innlegg

... i Larvik

Fohåpentligvis bare et forbigående fenomen, håper jeg... :confused:

 

Heldigvis har det ikke lagt seg på veien ennå, jeg orker ikke skifte dekk i morgen tidlig (øøøh idag..)

 

Begynner å bli seriøs skeptisk på hvordan denne vinteren blir mht bil..... sliter allerede med grepet (med halvslitte sommerdekk) på kalde regnvåte veier. Burde vel hatt en vinterbil..

 

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Snødd en del på Brandbu oxo, nesten hver dag denne uka, har heldigvis ikke lsgt seg ordentlig enda, men skal ikke så mye høyere opp før det ligger..... Burde kanskje legge om i dag, tror det blir glatt i natt med 18" men har lyst til å vente til uka igjen, alltid vemodig å sette på vinterdekk.

Har 205, 45?, 16" på orginal VW alu felger... Og piggfrie hjul, er spent på hvordan det blir... Greit nok utseenede på de men kan hende det blir glatt med de. Hatt 195.50.15 piggfrie på Golf 3 og det var glatt men en annen Golf 3 som j har hatt de siste 2 vinterene har det vært 185, 65, 14" som var orginal dimensjon og de satt bra på vinteren. Kjørte ifra en Audi 80 2l Quattro med en 1,6l Golf fwd. begge hadde full bil på vinteren, skikkelig snøføre. :D

Og var piggfrie.

Noen som har erfaring med de 205, 16" på vinteren om de blir for store o.l. Husker ikke hva slags type de var men tror de er ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Snødd en del på Brandbu oxo, nesten hver dag denne uka, har heldigvis ikke lsgt seg ordentlig enda, men skal ikke så mye høyere opp før det ligger..... Burde kanskje legge om i dag, tror det blir glatt i natt med 18" men har lyst til å vente til uka igjen, alltid vemodig å sette på vinterdekk.

Har 205, 45?, 16" på orginal VW alu felger... Og piggfrie hjul, er spent på hvordan det blir... Greit nok utseenede på de men kan hende det blir glatt med de. Hatt 195.50.15 piggfrie på Golf 3 og det var glatt men en annen Golf 3 som j har hatt de siste 2 vinterene har det vært 185, 65, 14" som var orginal dimensjon og de satt bra på vinteren. Kjørte ifra en Audi 80 2l Quattro med en 1,6l Golf fwd. begge hadde full bil på vinteren, skikkelig snøføre. :D

Og var piggfrie.

Noen som har erfaring med de 205, 16" på vinteren om de blir for store o.l. Husker ikke hva slags type de var men tror de er ganske bra.

 

Hei,

 

det blir 16" 205 på min bil oxo... har fått tak i et sett design 90 felger med piggfri..

Synes sommerdekkene bak(225) er i smaleste laget, og nå skal jeg ha på 205 og smale felger..... sukk...vinter suger!!

 

Må sette opp dekkskifte på arbeidsplanen i helgen.... blir hektisk til uken... og så skal jeg en uke til Colorado etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, Mrs Aero drar på ferie neste uke...

Normalt sett på denne årstiden så pakker man kofferten o drar til varmere strök...men hva gjör Mrs Aero...?

Hun setter vinterdekk på bilen, setter hund i baksete, en jävla masse greier i bagasjen o kjörer 220 mil nordover...:rolleyes:

Litt bakvendt av alle andre...

 

(min bil var hvit igår morges, men det var borte på 3 timer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrs Aero

He-he, Mrs Aero drar på ferie neste uke...

Normalt sett på denne årstiden så pakker man kofferten o drar til varmere strök...men hva gjör Mrs Aero...?

Hun setter vinterdekk på bilen, setter hund i baksete, en jävla masse greier i bagasjen o kjörer 220 mil nordover...:rolleyes:

Litt bakvendt av alle andre...

 

(min bil var hvit igår morges, men det var borte på 3 timer.)

 

Jeg drar fra kalde norge til enda kaldere Colorado... uten å ha planer om å stå på ski.... litt bakvent det oxo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Var på vei ned og skulle hente vinterdekk idag tidlig...

Snø på veien...

Gikk rett i grøfta og skader på bilen til ca 20.000,-

Mindre artig... en del deppa nå.. :( :( :(

 

(Ja jeg vet..dumt å kjøre med sommerdekk på snø...)

 

 

 

Velkommen i klubben! :rolleyes:

 

Hvordan skjedde det, og hva ble skadene på bilen...føler med deg!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i ca 20km/t. Veldig Svak venstre sving som det rett og slett ikke går an å kjøre av i.

Møtte en bil og måtte utpå snøen. Skulle svinge inn på sporet igjen noe bilen ikke ville og gikk rett frem uti stein og busker.

Resultatet ble bulk på høyre fremskjerm og bulk på høyre dør,

3 bensinrør under bilen som er ødelagt og gulvet er presset opp etter en jævla stein! DYRT? ja det blir det helt sikkert...

Men jobben er allerede igang.

 

Men jævli leit uansett.. blir noen dager med depping nå..

At jeg var så idiot å i det hele tatt sette meg inn i en bil uten vinterdekk på dette føret..... :( :( :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

At jeg var så idiot å i det hele tatt sette meg inn i en bil uten vinterdekk på dette føret..... :( :( :mad:

 

Huff da... Leit når sånt skjer! 3. mann på forumet som har vært på glatta og skadet bilen i løpet av 2-3 dager... det er dyster statistikk...

 

jeg bør vel få ut fingern med å få bestilt opp felger og dekk jeg og da... Er glatt her om morgenen. Men spm. mine er: Piggfritt eller pigger? Smale eller breie? Liten eller stor profil?

Bør få tatt en avgjørelse ASAP :)

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

da... Er glatt her om morgenen. Men spm. mine er: Piggfritt eller pigger? Smale eller breie? Liten eller stor profil?

Bør få tatt en avgjørelse ASAP :)

 

Spørs jo helt om du kjører mye på asfalt eller om det er mye is og snø....

Men heretter er det KUN pigg for meg med helt original profil til bilen. Da blir den best å kjøre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår