darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Hey. mens jeg var ute å kjørte i går, hørte jeg plutselig en merkelig lyd. den forsvant når jeg bremset ned og komtilbake når jeg gasset litt opp. ( fra 60 til 40 og opp igjen ) Stoppa bilen og gikk ut. Merket at det stinket svidd bra høyre bak hjul. Flegen var også veldig varm. Jeg har ikke gjort noe med dette enda. Må den inn på verksted eller er dette noe jeg kan fikse med litt spray og skuhjern :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Du har skiver bak? Du skal klare å dytte kalipperen fra hverandre og bremseklossen skal være løs. Denne blir trykt ut når du kjører og ikke holder bremsepedalen inne. Kan jo være at den ligger litt inntil skivene fordi den ikke blir trykt nok ut. Ordnet dette på en 740 en gang. Ingen stor operasjon. Litt rensing og pussing med en stålbørste på kalipperen så ble det bra igjen. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 har skiver bak. hørte at man må ta ned hele calipperen for å pusse den. stemmer dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 jepp. men det er vel bare to bolter på baksiden av calippern, eller husker jeg helt feil nu...? uansett ikke no big deal og ta av! Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 etter jeg har tatt ned calipperen. hva gjør jeg da? ikke for å virke dum, men dette har jeg aldrig prøvd på før. Hadde en corolla før. den hadde jeg ingen problemer med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by darkwih etter jeg har tatt ned calipperen. hva gjør jeg da? ikke for å virke dum, men dette har jeg aldrig prøvd på før. Hadde en corolla før. den hadde jeg ingen problemer med :) Skulle holdt deg til corrollaen! Toyota er noe av det beste ! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Corollaen var en fin bil, folk som mente den var kjedelig var jeg ikke enig i. selv om jeg bare hadde en 1.3 ... men så har jeg hatt den en stund og du vet hva som skjer ( man har altid lyst på noe nytt :) ) Angrer litt på det no ja .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Når jeg leser det du skeriv en gang til... Så kan det også være hjul lageret!? eller det kan ha lagt seg no drit på skiva, uansett burde du ta av callipern og se om det er no merker/striper i skiva på baksida eller framsida. Før du tar av calippern kan du jo også jekke opp bilen og snurre på hjulet, sjekke om bremsene henger på det hjulet... Bare å prøve å feile!;) Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Testet bremsene med å trille i en veldig svak oppoverbakke. trillet litt men så sto den bom i ro. så bremseklossen sitter ikke mye men fast bak. Skivene er foresten helt nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by darkwih Testet bremsene med å trille i en veldig svak oppoverbakke. trillet litt men så sto den bom i ro. så bremseklossen sitter ikke mye men fast bak. Skivene er foresten helt nye Hvor nye da? Og bytta du klosser og eller? Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Kjøpte bilen for 1 måned siden. da sa forige eier at skivene var byttet. det så jeg og. antar at han har skiftet klossene. er ikke sikker på det. Calipperne ser gamle / rustne ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Hvis dem er rustne så har dem ikke noe imot et møte med stålbørste og kalipperlakk samtidig! ;) Bremseklossa lea nesten ikke på seg på den 740'n. Der peip det hele tida. Vet ikke åssen lyd du hadde jeg.. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by darkwih Kjøpte bilen for 1 måned siden. da sa forige eier at skivene var byttet. det så jeg og. antar at han har skiftet klossene. er ikke sikker på det. Calipperne ser gamle / rustne ut. De ser som regel rustne og gamle ut, er ikke så mange "vanlige" folk som pusser og renser de!;) Du burde nok ta av callipern, og sjekke bevegligheten på stempelet som presser klossene sammen! evt smøre opp dette, eller få noen til å "overhale" den! Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 lyden er vanskelig å beskrive. Det er en lyd som ikke hører hjemme i en bil :) du hører den godt men den hyler ikke. Calipper lakk var ikke dum ide ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwih Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Etter jobb er det rett under bilen, skrape, pusse, smøre og kansje lakke ;) Håper dette går bra, ringte møller de ville ha ca 3000 for skifte av klosser og calipper ink lufting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg