Gå til innhold

Forgasser trøbbel

Ranger emnet


foggyc

Anbefalte innlegg

112_1207.jpg

112_1205.jpg

112_1204.jpg

112_1201.jpg

111_1200.jpg

111_1199.jpg

111_1197.jpg

 

Heisann! Har en 1.8 90 hk motor, står en pierburg 2e på den.

har det samme problemet som mange har: Høyt turtall på tomgang, den pleier og ligge på 2000-3000. noen ganger detter den til 1500. Har prøvd å skru på turtallet men går ikke ned eller opp når jeg skrur på skruen

 

Motoren er nå av, har skrudd løs de tre skruene som dere ser.

 

1. Er den riktig koblet? vakum og el ledninger?

 

2.Som dere ser har jeg tegna litt der, der hvor den røde streken går går det en tap ut (er vel vokstermostaten dette? har bytta den), den har en skrue på enden, hva gjør den skruen når man skrur på den?

Hvite: skal dette stå sånn når motoren er av?

 

3.Som dere ser så er den klokka på ventre sida, den står ute hele tida, hvis jeg presser den tilbake får jeg mindre turtall. noen ganger så står den skruen igjen og ikke presser mot klikka da må jeg bruke makt så detter den over et lite hopp så står den og presser mot klokka,men like vel for mye turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet.. pierburg 2E..

 

ikke samme tingen, men motoren klikka helt etter jeg tok en vask med høytrykkspylern i motor-rommet :P

 

står å vugger på tomgang... er ekkel å kjøre også.. kan komme små rykk.. skjer hele tiden

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har det samma problemet nå,men dette er noe annet en det problemet foggyc har.. Dette er jeg ikke helt sikker på hva er,har prøvd forskjellige saker,men skal inn til årsservice til neste uke,og har avtalt med verkstedet at de tar dette samtidig..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min forgasser, i kaldt vær. Går høyt opp i turtall. Har byttet vokstermostat, vakuumregulator, sjekket vakuumslanger, og byttet flensen mellom forgasser & innsug. Fortsatt ikke løst problemet. Drittforgasser. Den svarte greia, der du har tegnet en rød strek, er vakuumregulator. Under den sitter vokstermostaten. En vinkelfomet del med 2 slanger koplet på.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent en på dynga.. Jeg spurte en som jobba der om han visste om en golf som hadde en forgasser som funka.. han pekte på en å sa denne kjørte jeg nettopp inn og den starta og gikk fint. Skrudde ut denne dro hjem og monterte..

 

Nå går bilen på 1200-1300 når motor er kald, 800-1000 når den er varm

 

Og 2000 på vintern når bilen har stått i minus 15 grader:D så synker'n gradvis nedover..

 

Noen som vet hvor høyt autochoken skal dra bilen når den er kald? burde vel være noe max rpm på det..?

 

Min hadde symptomer Ruse seg til 4000 rpm hver gang jeg vridde om nøkkelen. Dø i kryss osv. Hadde forgasseren til justering.. han mekanikern sa den så voldtatt ut;)

 

Har hittil hatt tre 2e2 forgassere.. den siste her er jeg ganske fornøyd med...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår