Compact Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Har sjekket demperne og fjærne som sitter på Compacten min og funnet ut at det er M-Tech. Har satt på 17" nå og funnet ut at bilen skulle ha vært 1-2cm lavere foran. Hvor mye er den senket originalt? For å få den ned ett par cm foran men ha den slik som den er bak, hvilke fjærer må jeg ha? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 ca 15mm med M-tech.. sjekk http://www.motortechnik.no De leverer forskjellige sett fra AP.. helt ok de Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Compact Skrevet Mai 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Er den senket 15mm både foran og bak? Demperne som står på er Sachs foran og Boge bak. Fjærne klarer jeg ikke å finne noe merke på. Hos BMW sier de at det er dette som er originalt på denne bilen, så de har vel ikke vært skiftet. Har rulla 100' nå så jeg må jo få skiftet, synes bilen er blitt passelig ukomfortabel å kjøre. Hvis den er originalt senket 15mm foran og bak på originalfjærne, må jo jeg få tak i fjærer som senker 25-30 foran og 15 bak. Har ikke vært borti et slikt oppsett tidligere. Må vel ransake internett for løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Sachs og Boge er samme firma. Det er også levert dempere fra Bilstein til M-Tech understell. Dersom du skal senke litt er Pro System evt. Pro Line fra Eibach kanonbra. Det er stort sett Eibach-fjærer i M-Tech understellene og Pro Line tilsvarer komforen med M-Tech. Dersom bilen din er gått noen kilometer er demperene begynt å synke sammen og når du så får på senkesette vil du oppdage at bilen faktisk blir høyre, spesielt bak. Jeg moterte Sport System (50/30 med tilpassede dempere) på min og den ble da 10mm høyere bak enn M-Techene var etter 100000km. Skal du ha skikkelig oppsett setter du på et sett med dempere/fjærer som er tilpasset til hverandre. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Compact Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Kom den ned mye foran etter at du monterte 50/30 settet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Slik ser Compact ut med 60/40 senking. Jeg vet ikke hvilken type fjærer som står på bilen. Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Her er min med Eibach Sport System (50/30 Sport Line og egne Sachs Racing dempere tilpasset fjærer). Det er ingenting å si på egenskapene till understellet ihvertfall. Fikk testet det ganske bra under BMWCCN's kjøring på Voss forrige helg. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Compact Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Takk for hjelpa. Har funnet frem til disse settene som jeg skal vurdere om jeg skal sette på: MK-Motorsport komplett senkesett 40/25 H&R komplett senkesett 35/15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Gå for H&R i så fall. Synker mye mindre enn MK over tid. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg