Gå til innhold

Skrue som sitter

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Har spraya på wd-40 flere ganger.. Prøvde å tre en fastnøkkel innpå umbrako nøkkeln, og banke på den.. men den ble skjev.. prøvde også med skiftenøkkel innpå, men den knakk.. Var vel no mabojambo kvalitet..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å bruke umbrakonøkler\bits med bra kvalitet, er du så heldig å dra en umrako rund(det har jeg gjort flere ganger) må du begynne å bore opp skruen og det er ikke alltid like lett hvis umbrakon sitter på en kødden plass.

Har du prøvd med skralle?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

hmm, kikka på bilde ditt, skal du av med caliperen bak så må du løsne de skruene på toppen av calipperen, trenger ikke løsne på umbrakoskruen, hvertfall sånn på golf 2.

På min er det i hvertfall 2 skruer på baksiden som må skrus løs, så trekkes ut før du får av callipteren.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å løsne den skruen som jeg har ringet rundt på bildet. Deretter vipper du kalipperen opp (det kan hende du må bruke litt kraft, men det er i så fall helt normalt) og drar den av den tappen som den sitter på øverst. Det du har der er en såkalt "flytende kalipper", dvs at kalipperen beveger seg ved bremsing. Husk å tørke styretappen og skruen rene og legg på litt nytt fett før montering.

Altså, for å demontere kalipperen trenger du ikke å røre unbraco-skruen i det hele tatt ;) Merkelig at ingen har sett det før meg her...

cskrue.jpg

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider