G_Yog Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Driver å skal ta av en caliper og den sitter skrudd bak med en umbrako(eller hvordan det skrives) skrue... Men denne sitter dønn.. Noen som har no tips? Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Viktig å skru riktig vei, har dritte meg ut et par ganger på det. Bruk en forlenger eller kjøp et sett med umbrako bits og bruk en skralle så for du mer moment. Spray på wd40 eller lignende på skruen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Har spraya på wd-40 flere ganger.. Prøvde å tre en fastnøkkel innpå umbrako nøkkeln, og banke på den.. men den ble skjev.. prøvde også med skiftenøkkel innpå, men den knakk.. Var vel no mabojambo kvalitet.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Viktig å bruke umbrakonøkler\bits med bra kvalitet, er du så heldig å dra en umrako rund(det har jeg gjort flere ganger) må du begynne å bore opp skruen og det er ikke alltid like lett hvis umbrakon sitter på en kødden plass. Har du prøvd med skralle? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Dersom du får godt feste på umbracoen, og har skikkelig verktøy, kan du prøve å slå til nøkkelen skikkelig. Skruer løsner lettere ved brå bevegelser, enn ved sakte bevegelser (som f.eks når du tar i med hånda og holder på å drite deg ut...) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Kjøpe umbrako te skralla imorra tenker jeg.. Her er et bilde: Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by trra Viktig å skru riktig vei, har dritte meg ut et par ganger på det. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 prøvd å slå også.. tredde innpå en stålstang med hull i jeg fant.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 hmm, kikka på bilde ditt, skal du av med caliperen bak så må du løsne de skruene på toppen av calipperen, trenger ikke løsne på umbrakoskruen, hvertfall sånn på golf 2. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by trra hmm, kikka på bilde ditt, skal du av med caliperen bak så må du løsne de skruene på toppen av calipperen, trenger ikke løsne på umbrakoskruen, hvertfall sånn på golf 2. På min er det i hvertfall 2 skruer på baksiden som må skrus løs, så trekkes ut før du får av callipteren. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 ja mener det.. trra: hvor mener du såfall? Mulig det er forskjellig på polo og golf.. sender med et bilde til: Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Varm opp Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Du trenger bare å løsne den skruen som jeg har ringet rundt på bildet. Deretter vipper du kalipperen opp (det kan hende du må bruke litt kraft, men det er i så fall helt normalt) og drar den av den tappen som den sitter på øverst. Det du har der er en såkalt "flytende kalipper", dvs at kalipperen beveger seg ved bremsing. Husk å tørke styretappen og skruen rene og legg på litt nytt fett før montering. Altså, for å demontere kalipperen trenger du ikke å røre unbraco-skruen i det hele tatt ;) Merkelig at ingen har sett det før meg her... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 bruk en dor/et tappjern/en skrutrekker som du lager hakk med i siden på uNbraco skruen, så banker du den rundt med hammer... gjort det noen ganger, skruen blir aldri seg selv igjen men :rolleyes: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Mener samme skruen som Volvotore har laga ring rundt, er to av de, en på hver side av caliperen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg