Gå til innhold

Vått i tak

Ranger emnet

gunn

Anbefalte innlegg

Uff, nå pøser det voldsomt ned her. Igjen. Og baksetet mitt blir vått på midtsetet, ikke rygg. Eller gulv. Kommer fra taket. Spm: er det vanskelig å ta av innertaket for å se om det er noe synlig sprekk/ lekkasje i kanaler der? Skal ta av rails for å bytte/ se pakninger osv der. Har et problem her da de ikke driver med slikt på lokalt verksted, mest motor ..bilskade har time ledig, ...i februar. Har ikke garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få med bilmodell 😉 Uansett, lekkasje i tak kommer som regel fra tett drenering fra takluke eller dårlig tetning rundt takmontert antenne eller rails.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager! Suzuki sx4 2008 modell. Pakningern rundt antennen så fin ut, tettet den med tetningsmsse/ silikon. Tok av rails, tettet alle skjøter her også med masse. Det var visst ikke pakninger rundt boltene som de var festet med? Gammel mann som har hatt bilen før, tviler på at han har gjort noe / fjernet evt pakninger? Satte bilen ut igjen, ( fikk bruke parkeringshus et døgn). Neste dag, etter nok hardt uvær , er det ikke blitt noe bedre. Så: er det "pyntelistene"/ drypprenner  som kan være ødelagte? Festet med klips? Mye vann som havnet i baksetet, og hele taket virket fuktig. Ikke noe vann/ irr rundt/ lyset innenfra foran ved speilet. Ikke sjekka midt-lyset på taket, men der er det vel fuktig..med lommelykt så jeg at det var antydning til ruststripevann fra håndtak over fremdør begge sider.  Som gikk bakover mot bakluka. Altså rails eller vannrenne..? Alle pyntelister rundt bilen har løsnet litt i endene, men det er kke vått i dør/ gulv.  Fikk satt den I parkeringshus igjen ( låst). Mandag blir det telefonrunde til alle verksted i alle byer i fylket, siden de som er her jeg bor ikke har ledige timer før februar...... men skulle gjerne ha fått tips her før jeg setter den inn. 1900 kr pluss moms pr time er for meg litt vanskelig akkurat no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/11/2025 den 12:34 AM, Quattro73 skrev:

Greit å få med bilmodell 😉 Uansett, lekkasje i tak kommer som regel fra tett drenering fra takluke eller dårlig tetning rundt takmontert antenne eller rails.

På 10/11/2025 den 12:34 AM, Quattro73 skrev:

Det er selvfølgelig lurt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider