Gå til innhold

Lyd i A4 aktive høyttalere

Ranger emnet


mjay

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg har det originale 180w anlegget med 10 aktive høytalere i min A4 2002, sammen med Navigation Plus.

 

Det som plager meg er at anlegget suser endel, og jo høyere turtall bilen har, jo mer suser det. Det er en liten tone som blir høyere og høyere. Man hører det meget godt i låter med partier med lite instrumenter og lite vokal.

 

I tillegg er midtonen for skarp, slik at det skjærer litt i ørene ved høy lyd og mye midtone i en låt. Hjelper ikke å justere diskanten eller bassen.

 

 

Noen andre som har opplevd det samme? Burde et Audi verksted kunne tune lydanlegget litt? (Har spørt en gang, men de sa de ikke hørte noe...) Og nei, jeg skal ikke bytte det ut... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Siden det er en 2002 modell, burde det være en grei sak å få tatt dette på garantien.

Det med skarp mellomtone kan komme av dårlige høyttalere, og har du ikke justeringsmuligheter for mellomtone er det lite du får gjort. Det kan eventuellt også være en dårlig forsterker som er kilden.

 

Dette med suselyden kommer nok av dårlig isolering/jording et eller annet sted. Hvis de på verkstedet sier de ikke hører noe, så få med deg en av dem ut i bilen, og kjør eventuellt en tur om det er det som må til. Så forklarer du for han hvilken lyd det er.

 

Det kan være vanskelig å få fjernet lyden, men det bør gå ann å få tatt det på garantien.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal prøve...

 

Greit at Bose-anlegget gir bedre lyd, men skulle ikke tro at det skulle være "dårlig" lyd på det her.

 

Du har forhåpentligvis rett ang. suselyden, jeg får se hva de sier.

 

Får stikke til byen og se om de hører litt bedre der... :cool:

 

Takk for tipset! Noen flere med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår