Gromit Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Ikke at jeg er en rakettforsker på dette området, men får du bestandig overflod av bensin(DVS at det går bensin i returledningen uansett turtall) så ligger problemet i dysene. eller der i nærheten. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Originally posted by Estrewes Hvor er det den varmkjøringsregulatoren ligger? Hvordan sjekker jeg den? Allt av plugger og pluggledninger skal være greit. Men er det noen som veit om jeg har kobla inn bensintrykksmåleren rett? Skal den kobles inn der jeg har kobla den inn, eller skal den kobles inn mellom K-Jetronic og dyser eller er det rett og slett det samma? Vet ikke hvor den sitter på Volvo, men på MB sitter den festet på blokka bak/under innsuget. Ser slik ut: (kanskje ikke like blank, for denne er polert litt...) Forfra ser den ut som nr.6 på tegningen under. For å sjekke den kan du skru den av og se om det kommer noe vann ut av den. Vet ikke om akkurat det er et problem på Volvo, men det er i hvert fall det på MB med K-jetronic. Kommer vel an på hvor den er plassert på Volvo. Du kan måle motstanden gjennom strømtilkoblingen på den. Det beste, og eneste skikkelige måte å teste den på, er å måle bensintrykket ut fra den (kontrolltrykket). Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Nå har jeg sjekka trykket på selve røret til dysa. Da fikk jeg noen helt andre mål. Når jeg starter bilen går trykket på 3,8 bar. Når jeg gir gass er trykket 4,1 og 4,2 rundt der. Når jeg da slipper gassen er trykket 3,5. Når jeg stopper motoren faller trykket ganske raskt ned til 2,4 rundt der. Deretter detter trykket litt seinere. Til dere som veit detta, er trykket da greit? Ser i boka at trykket skal ligge på 350 til 410 kPa. Og det var jo 3,5 bar til 4,1 bar i følge noen her. Håper på å kanskje få utelukka et punkt hvis dette da er i orden. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 100 kpa = 1 bar :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Da er nok bensintrykket i orden. Men hvordan står det til med følere, dyser m.m.? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Har du sjekket at det ikke kommer luft med besinen?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 har akkuratt samme problemet som deg, har du funnet ut noe mer? jeg har ikke byttet filtere enda. har din treg reaksjon ved rusing av motor? hos meg kan jeg dra ut den ene stikken på luftmengderegulatoren og da gir den full respons første draget, så kan jeg koble den inn og ut og så har jeg respons igjenn. Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Kan jo enkelt virke som det er LMM'n din som kødder med deg da da.. Når det funker når du drar ut den! Lån LMM fra en kammerat som er sikker på at den funker da vettu :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 lmm (luftmengdemåler) det er den som sitter på siden mot skjermen? for og være helt sikker. eller motsatt side av bensinregulatoren? Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Kan jo enkelt virke som det er LMM'n din som kødder med deg da da.. Når det funker når du drar ut den! Lån LMM fra en kammerat som er sikker på at den funker da vettu :) Er fint lite ledninger på lmm på k-jetronic da.. siden den er mekanisk og styrer bensinmengden via en tallerken som sitter oppå en arm som trykker stempelet inni b.mengdefordeleren opp og ned avhengig av gasspådrag.. viktig ar tallerkenen ligger i sentrum og ikke tar borti noe sted og at gummibelgen er tett.. Bensinpumpetrykk 6-8bar Dysene er mekaniske og åpner ved 3,2 bar. arbeidtrykk er ca.5 bar. og derfor er det trykket leveres til dysene variabelt fra ca. 3,5bar-ca.4-5 bar Styretrykket styres via varmkjøringsregulator og bør være ca.4bar (tror jeg) kan måles ved å sette på et manometer mellom b.mengdefordeler og regulator.. noen regulatorer kan justeres også. under reg. sitter det et blekklokk og under der en umbrakoskrue.. Co2 justeres ved b.mengdefordeler.. fusker den og er nervøs ved lite gass så er det som regel for mager blanding.. skru med klokka for mere bensin! ellers er det som regel regulatoren som kødder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 hvem regulator? har byttet bensinregulatoren, er en regulator på andre siden av "bensinutdeleren" hva er den? Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg