Gå til innhold

Er Audi coupe et trygt kjøp??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei :D

 

Snart er det tid til å kjøpe min alle første bil :D :D :D

Har 70.000 til selve bilen, også kommer forsikring på ca. 12.000 (delkasko), omreg. (ca. +/-5.000), navigasjon til 7.500 (Blaupunkt modell med pilnavigering og med funksjon som gjør at jeg kan høre på CD samtidig som jeg nav'er), felgpakke på 17' fra Sharif's med dekk (ca. 8.000 regner jeg med) og en aktiv sub fra Blaupunkt (2.000)

 

Altså: Ca. 105.000 har jeg og må regne med å legge ut.

 

Skal ha en bil med 4 sitteplasser og bagasje med plass til en koffert :)

 

Har hørt mange skrekkhistorier om usikre biler som gir mange verkstedsbesøk, og det vil jeg aller helst unngå. Derfor er en prioritering en trygg/driftsikker bil. Vet at japser er trygge, men sinnsykt kjedelige også...

 

Akkurat nå har jeg fingern min på par biler, og de er følgende:

94'/95' VW Golf 3 (enkelt å skaffe deler, men jeg syns ikke at bilen er noe særlig spennende)

94' Mercedes C180 (122 hester, kan fås til denne prisen men da med km. stand på ca. 250.000. Har den mye å gå på eller er motoren kaputt nå? helt genial på langkjøring :D)

Audi coupe (har kjørt den en gang, var digg! men km. standene er ofte veldig høye, men har skjønt at Audi er kvalitet....??)

97' Peugeot 106 (syns det er en liten tøffing i hvit farve, med hvite OZ, men 1,1 liter motor :rolleyes: blir for lite kanskje?)

 

Bimmere er blodeilige å kjøre, men jeg vil ikke ha "Haha sjekk han tøffer seg med jalla-tralla" kommentarer slengende etter meg :p

 

Hvem av disse bør jeg velge?

 

Vil gjerne ha en bil jeg ikke går lei!

 

 

Hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Har hatt min første bil i 5 mnd nå. Og jeg anbefaler å brukt mer penger på bilen og mindre på å hore den opp ;)

 

Vet det da, men nav. er nesten nødvendig, sub er et must og det er godkjente felger også... ;)

 

Er du fornøyd med bilen? Ser fin ut :) Hvor mye ga du for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en billige til 68.000. Så da fikk jeg smake i etter kant, fordi det var mye mer å gjøre med den en det jeg trodde... Men borsett fra det er jeg fornøyd.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt du godt i baksetet mitt viper ja?:D kan trygt annbefale deg å kjøpe en coupe,kjøp en med rekke 5,helst 2,3 20v hvis du finner, har selv en 10v og er meget fornøyd med bilen,så klart,baksete plassen er ikke god,men er ikke så ofte en kjører lengre turer med fullasta bil..,!.du bør kikke litt godt etter på slite deler hvis du ser på en slik bil,mange er hardt kjørt(ungdomskjørt)

kvaliteten på coupene synes jeg er veldig bra,min har snart gått 200 000,en merker de er godt sammenskrudd og gir solid kvalitetsfølelse:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår