Gå til innhold

Golf 2 gti 1,8-16v motor (turbo brosjekt)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Et meget bra prosjekt. Overhalt og dekomprimert for ca 1,5 år siden. Smidde stempler. Opel gsi innsprøytnig(ikke ferdig montert) Forsterket toppakning. Ikke turbo eller grenrør følger med. Motoren står i Bergen. Motoren har kostet ca 25000kr å bygge. Selges kr 9000

Har også en disel girkasse som kan følge med for ca +2000kr

Girkassen selges ikke seperat. Det vil si at du må kjøpe motor for å kjøpe kasse.

vw 1302s turbo

Mitsubishi colt turbo 93mod(type gul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjor er at det er brukt en 8v blokk. og spidde lavkomp slempler. I følge han som bygde disse motorne skal de være god for litt over 300hk med dette gsi innsprute. Men det må jo kjøres i benk for og lage en skikkelig chip.8:1 komp. vet ikke så mye om motoren ellers kun at den er overhalt. Og at det står en forsterket rally cluth på den.

vw 1302s turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare små fjortisser her inne eller. Slik som dere bryr dere om de 25000kr ène. Vet dere hva det koster å bygge en motor som skal tåle bank. Spesielt når det er byggd av et firma. Det som er greiene er at jeg selger motoren for en kammerat av meg. Så jeg trenger ikke en haug med drittunger som sitter tror de kan alt om motor bygging. Er noen intresert så er det bare å svare vist ikke hold dere vekke...........

vw 1302s turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cobra

Er det bare små fjortisser her inne eller. Slik som dere bryr dere om de 25000kr ène. Vet dere hva det koster å bygge en motor som skal tåle bank. Spesielt når det er byggd av et firma. Det som er greiene er at jeg selger motoren for en kammerat av meg. Så jeg trenger ikke en haug med drittunger som sitter tror de kan alt om motor bygging. Er noen intresert så er det bare å svare vist ikke hold dere vekke...........

ikke fjortis nei og det begynner å bli noen år siden....

Dersom ett firma har bygget den så er prisene forståelig ville bare poengtere at det kan gjøres billigere og fortsatt tåle bank.... gjør det meg til en drittunge så er jeg vel det

Og det at det er brukt 8v blokk er jo ikke akkurat noen fordel dersom det ikke er en G60 blokk da andre 8v blokker ikke har underspylte stempler

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra en G60. Tingen er at det blir fort dyrt å bygge motor, og dette er et billigt eksempel. Først må du ha en motor så må du ha delene osv +++++++ Men men jeg skal nå bare selge den for en kammerat(som har brukt brukt penger på noe han aldri skulle bruke.

vw 1302s turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Og det at det er brukt 8v blokk er jo ikke akkurat noen fordel dersom det ikke er en G60 blokk da andre 8v blokker ikke har underspylte stempler

Mange 8V Vw/Audi blokker som har underspyling. Kan feks ta VW 2E, og Audi ABK blokka som eksempel. Veldig fine utgangspunkt for motor med litt effekt, og i tillegg litt moment dette (høye blokker) Når det gjelder 1,8l 8V blokkene er det kanskje bare PG som har underspyling.

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att det er mulig.. karn prøver å selge noe.. lag en egen tråd der dere diskuterer div ting om vw motorer. Er håpløst å få solgt noe her på bilforumet pga alt for mange blakke pratmakere :mad:

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joks å fanterier??????????

Hva mener du med det. Motoren er seriøst bygget av en tidligere verksmester på møller i bergen. Han har prøvd den motoren med turbo og det har fungert helt rått. Etter det er den overhalt og solgt til en kammerat av meg. Det er siste infoen jeg har funnet i dag.

vw 1302s turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...