Gå til innhold

kjøp av scorpio

krt_

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
Originally posted by Mad_Maxx

Tenkte på å kjøpe en 2.9i. Noen spes feil å se etter? Bra bil? Mange hester? Hørt så mye rart om de, men har ikke vært borti no tull med bilen til en kompis...

2.4 og 2.9 er de minst solide motorene i Scorpio da, men fordelen med 2.9i er at den har vell 170hk og 233Nm så den skuver godt framover.

Som L&D sier, pass på at det elektriske funker som det skal...Jeg sliter med mitt nå jeg(2.8i GL)...ingenting inne i bilen som funker...Hverken turteller, tempmåler, setevarme, sigarett-tennere, oppvarming på frontrute/bakrute, grøftlys eller tåkebaklysJævla he...te(!) å holde på med,Believe me!

(Hvis noen vil hjelpe meg så ikke nøle med å si fra)

Ellers er det jo rusta du bør passe på da: Kanaler, hjulbuer, reservehjulsbrønnen og ved jekkfestene bak.

Men bortsett fra det så har jeg ikke noe negativt å si om Scorpio

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

2.4 og 2.9 er de minst solide motorene i Scorpio da, men fordelen med 2.9i er at den har vell 170hk og 233Nm så den skuver godt framover.

Som L&D sier, pass på at det elektriske funker som det skal...Jeg sliter med mitt nå jeg(2.8i GL)...ingenting inne i bilen som funker...Hverken turteller, tempmåler, setevarme, sigarett-tennere, oppvarming på frontrute/bakrute, grøftlys eller tåkebaklysJævla he...te(!) å holde på med,Believe me!

(Hvis noen vil hjelpe meg så ikke nøle med å si fra)

Ellers er det jo rusta du bør passe på da: Kanaler, hjulbuer, reservehjulsbrønnen og ved jekkfestene bak.

Men bortsett fra det så har jeg ikke noe negativt å si om Scorpio

:p

FEIL! :P

2,9i har 150hk. Dreiemomentet er rett. Med katalysator har den 145hk/222nm. 2,4i har 130hk og med kat. har den 125hk.

Skal du ha det heftigste må du opp på en 2,9i Cosworth. Denne har 195hk og 275nm, men ble rart nok bare levert med 4 trinns automatkasse... :/ , men det er jo bare og sette i manuell da... :D

87 Ford Scorpio RS 2,4i

00 Golf 1,6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caster/stab-stags-foringer...

Det er svakhet....

Rust i stolfester, kanaler og bakre hjulbuer, standars-rusta på ford....

KM-stand og hvordan den er kjørt, ivrige sjåfører legger gjerne igjen noen spor...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider