Jump to content

Ansvarsfordeling ved kommisjonssalg

Rate this topic


skogs
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte nettopp en bil fra 2015 som i følge annonsen hadde fulgt all servicer. Forhandleren bekreftet at serviceheftet var i orden før salget, dessverre sjekket jeg ikke selv. Nå viser det seg at bilen har et 3 1/2 års hull i servicehistorikken. Forhandleren sier nå at de fikk en muntlig bekreftelse fra forrige bileier om at alle servicer var tatt, og at ansvaret dermed ligger der siden de har fraskrevet seg solidarisk ansvar i kontrakten. Bilen ble solgt med en 1 års garanti, som nå ikke er gyldig pga manglende servicehistorikk.

Har forhandler noe ansvar her, eller blir jeg nødt til å gå etter forrige bileier? Problemet er at forrige eier ikke lenger bor i Norge og er ikke norsk-talende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.