Gå til innhold

Motorolje igjen!!!

Ranger emnet


kaizer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest litt på gamle tråder om hvilke oljer man bør bruke på GT-R'n, og det ser ut som det er bra enighet om 10/60. Men:ssip: så sykt dyrt. 735,- for fire liter. Er det virkelig nødvendig å bruke like dyre oljer som Petter Solberg?

 

Tok å skiftet bensinfilteret her en dagen. Det er bare en ting å si om det.:mad: :mad: :mad: :mad: :eek: :mad: men det er godt å ha gjordt det.

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli morsomt å bytte bensinfilter, ligger jo så jævli tilgjengelig anger2 !!!

 

Har lest det om olje ja, ser ut som 10/60 skal være bra. Skal se om jeg får bytta olje på girkassa snart. Skal bytte olje igjen om 1000 km, oljefilter om 5000km....gleder meg :rolleyes:

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på castrol slx 0-30 på vinter, tror jeg skal finne meg noe castrol greier til sommer olje å. Bytter olje hver 5000km, å oljefilter hver 10000.

Eller du kan bare kjøre til motoren begynner å tikke noe jævli,(ventil tikking lignende greier) da er det på tide å bytte olje :D, min har fått det litt nå, så regner med oljeskift innen to uker. Enda et utlegg........

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bytt olje og filter hver 5000, er mitt tips på alle biler, hvis du bytter olje uten filteret så ser olja like jævlig ut etter en tur, med mindre du har kjørt 20000 på olja da.

Er en grei motorforsikring.

 

Hvis du syns det er dyrt så skift olje på en Patrol, er ca 10 liter med filter.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manualen sier:

 

Motorolje: API Service SF eller SG

 

Girolje: ATF M-III, Dexron II, API Service GL-4 eller GL-5 (SAE 75W-90)

 

Diff og fordelingskasse: API Service GL-5.

 

Jeg ville ikke brukt 0-60 olje på noen bil om ikke jeg kun hadde brukt bilen på bane.

De er jo laget for race = optimalisert for høy arbtem og veldig hyppige oljeskift.

Det står mye fornuftig om oljer i denne tråden:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=8734

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår