Jhva Skrevet Juni 14, 2021 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2021 Hei Jeg har en VW golf 1,4 tsi automat og skal frakte 750 kg materialer til hytta på en boggi henger. Totalt blir da hengeren på 1 tonn +. Siste milen har en stigning på 500 høydemeter og jeg er litt bekymret for om bilen tåler dette. Har dratt båt tidligere og automatkassa har ikke likt det (lukter). På Vegvesenets sider ser det ut at dette er ok i forhold til totalvekt og klasse B sertifikat. Noen som har erfaring med dette? mvh Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potteplante Skrevet Juni 14, 2021 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2021 1 tonn er vel ikke så ille? Folk drar rundt på biltraller med tunge biler bakpå. 2 tonn+. Hvis du får problemer så hiver du av halve lasten på siste mila og returnerer og henter siste runde. Jeg ville bare prøvd meg frem og lyttet til bilen når du tror den sliter. Ha godt momentum opp bakker og la være å bakkestarte med 1 tonn på hengeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 14, 2021 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2021 Hvis du har vanlig 1.4 TSI med 7 trinns automat bør du ta av hengerfeste og kaste det så langt på havet du klarer. Den girkassa er ikke engang glad i vekten av bilen. Har du 1.4 TSI GTE/Hybrid er det tut og kjør. Velg gjerne et etter to gir lavere enn vanlig i bratte stigninger så belastningen i girkassa blir mindre. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg