Gå til innhold

GLK NØDMODUS


Anbefalte innlegg

NØDMODUS.

MB Glk 320 CDI, 1-Edition 2009 (2008) mod. V-6 224 hk. (motoren er oppgradert).

Km: 275000. Går i nød modus, motor / girkasse utfører ingen respons, må stoppe, ingen kraft i de forskjellige gir-muligheter som er tilgjengelig. Vente i 10 min og av/på med tenningsnøkkel. Etter dette kan jeg kjøre flere 1000 km. om jeg vil. Problemet var også før jeg tok en chiptuning. Problem kommer normalt etter kjørte km på 100 til 200. Mercedes på Østlandet og her på Sørlandet finner ikke svar på dette, andre elektro-verksteder finner heler ikke svar.

Byttet nye deler: ny turbo, ny wastgate, tester for lekkasjer, luftmassemåler, innsug til turbo osv. Mye nytt andre plasser, men det gjelder ikke motor. Siste test påviste feil på wastgate…? Den er ny!

I 2020 har jeg kunne gire med pedalene som en nødløsning, men motor respondere ikke. Gå sakte aksjon derfra.

Nå responderer motor, må derfor bruke pedalene når gir ikke responderer (nødmodus). Dette virker på sett og vis, motoren responderer.

Skal ta ny test i Kristiansand senere i uka, kanskje de har et fornuftig svar, kanskje ikke! Er lei av av kjøpe nytt som ikke hjelper!

Kanskje noen av dere har opplevd samme problem eller vet hvor problemet kan ligge. Foreløpig har ingen verksteder svar på dette. Ellers kjører bilen som en drøm og hver sommer blir det normalt 3000 til 5000 km. i utlandet, (vel og merke ikke i år pga. korona)

Takker for snarlig svar!

Mvh. Kjell A. E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy på Autoteknikk er god på sånne saker. Har du sjekket med ham?
https://autoteknikk.no/

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår