Kjetilr Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass. blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da.. mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da? veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by Kjetilr stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass. blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da.. mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da? veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff.. Vet om oppsett på OHC som gir ca 240 hk med 4+k langt register...som burde komme på ca.60k med alt som trengs. Datasprut,etc.. :) Så motoren din var ikke billig... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vil ha skyline Skrevet Mai 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by Kjetilr stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass. blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da.. mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da? veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff.. Grunnen til at jeg laget denne tråden er at jeg syns selv når jeg hørte dette at det var veldig usannsynlig... Så ville jeg høre med folk som har litt mer peiling om dette faktisk er mulig.. Har hørt at 200 whp er umulig på en honda b16a1 motor uten turbo.. Derofr ble jeg litt skeptisk når jeg hørte at 200hk var ikke problem i det hele tatt. Bare til å gjør dett og datt og de var nesten gratis.. Siter [x] 2000 Topkart Yamaha 100 1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC [x] 1987 Fiat Croma Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by Turboed1 Vet om oppsett på OHC som gir ca 240 hk med 4+k langt register...som burde komme på ca.60k med alt som trengs. Datasprut,etc.. :) Så motoren din var ikke billig... En kan godt lage en motor med masse effekt med liten holdbarhet, men billig betyr ikke best.. prisen spiller liten rolle hvis en skal være sikker på at det holder.. Ei skikkelig stålveiv koster jo 25, stempler 10, råder 10, rollerkam 10, toppprep koster flesk osv.. så for en solid holdbar motor så koster det litt.. min kostet endel ekstra da det var ny blokk og topp og... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by Kjetilr En kan godt lage en motor med masse effekt med liten holdbarhet, men billig betyr ikke best.. prisen spiller liten rolle hvis en skal være sikker på at det holder.. Ei skikkelig stålveiv koster jo 25, stempler 10, råder 10, rollerkam 10, toppprep koster flesk osv.. så for en solid holdbar motor så koster det litt.. min kostet endel ekstra da det var ny blokk og topp og... Det er jo sant..men nå kan jeg dra av prisene du nevnte der rundt 35%,da.. :D Dette er ikke en rett-bort-i-gata-smeller-det-motor,vet om slike som har gått over 15k nå og er helt fine.. :) Og f.eks en OHC-topp med ALT gjort,dvs: ventiler,seter,bronsestyringer,fjærer,race-vipper,spes-designa kam,høyna,portet og plasta in-port,ombygd forbrenningskammer etc kommer på ikke særlig mer enn 20k...hvor mye kosta toppen din? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 mener jeg ga 26k for min... sa det sku bli et sted mellom 155-160 hk.. 240hk sett så billig??? BSHIT!! Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by ford4fun mener jeg ga 26k for min... sa det sku bli et sted mellom 155-160 hk.. 240hk sett så billig??? BSHIT!! Nope...ikke no oksemøkk der...laget en 168 hk OHC-topp til under 15k selv... :) Får billet-veiv,råder og spes JE-stempler til rundt 26k...vedder på at ditt var dyrere.. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by Turboed1 Det er jo sant..men nå kan jeg dra av prisene du nevnte der rundt 35%,da.. :D Dette er ikke en rett-bort-i-gata-smeller-det-motor,vet om slike som har gått over 15k nå og er helt fine.. :) Og f.eks en OHC-topp med ALT gjort,dvs: ventiler,seter,bronsestyringer,fjærer,race-vipper,spes-designa kam,høyna,portet og plasta in-port,ombygd forbrenningskammer etc kommer på ikke særlig mer enn 20k...hvor mye kosta toppen din? :) husker ikke prisen men var dyr. alt kommer fra holbay i england.. har og komplett overhalingsett til den med alle pakninger og lager. var hvertfall spesielle rådelager.. så veldig tykke ut i forhold til de vanlige ohc lagrene.. :) Ellers er motoren lagd for at den skal stemme med escort. Brukt ny blokk av den gamle typen, var vanskelig å få tak i blokk som hadde gode sylindre for å holde seg under 2liter.. så måtte ha ny.. Jeg vet at en kan bygge billige motorer, men jeg ville ha noe som er spesielt og som er knallbra... Min eldre bror bygde en ohc motor til sin escort rallybil. tror den ikke kostet mer enn 20k.. brukte is stempler og råder og en grom topp.. bremset ca 175hk i motoren.. Ingen problem å få tak i billige deler fra usa hvertfall.. Kjenner en som handler mye der og det er knallbillig.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 I bilcross må du ikke henge deg opp i tall.... Sett på et luftfilter, større forgasser\sprut, bygg effektanlegg, sett i en kam som er en del kvassere en standard( du vil ha trekk fra 3000 og oppover, så ca 11 i løft og oppunder 300 graders durasjon er nok et bra utgangspunkt), og plan toppen så mye som mulig. kjør 98 octan, og ca 36 grader max tenning. da fungerer motoren pleeeeenty for bilcross. Så må du klare å få bilen rundt banen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 helt riktig robert. de fleste kunne kjørt mye raskere rundt banen hvis de hadde hatt riktige hjulvinkler, skikkelige dempere, fjærer og bra foringer på bilene sine..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 200 whp er jo mer enn 100 hk/liter det jo på en 2 liters motor og jeg tror du burde ha en DOHC topp og ganske høy komp for og få til dette uten turbo. Kansje man får tak i en billig DOHC topp fra en sierra coswort på skraphaugen (denne burde vel passe for det er jo 2 liter rekke firrer dette også og det er sierra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by flesvik 200 whp er jo mer enn 100 hk/liter det jo på en 2 liters motor og jeg tror du burde ha en DOHC topp og ganske høy komp for og få til dette uten turbo. Kansje man får tak i en billig DOHC topp fra en sierra coswort på skraphaugen (denne burde vel passe for det er jo 2 liter rekke firrer dette også og det er sierra) Bare et problem...DOCH-toppen (og motoren i seg selv) har INGENTING til felles med OHC-motoren...ingenting der som passer overens. Cossietoppen passer,men jeg har ikke sett mange Cossier på høggeren her.. :p Og ja, rundt 13 : 1... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkman Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 heisann. jeg skal til å kjøpe en Sierra 86 mod. med turbokonvertert 2.0 IS motor. de bruker den til banebruk nå men jeg skal flytte åver motoren til min sierra. De kjører 2,7 Bar turbotrykk på den nå, total renovert topp osv. men syntes 2,7 hørtes vanvittig mye ut. skal få de til å skru ned til 0,6-0,9 så prøve meg på å få godkjent ombyggingen hos biltilsynet da det var en herreman som sa att sierra 87 2.0 IS`n min me trommelbrems bak er godkjent av ford for opp til 204 hk. spekulerer på hvor mye motoren gir ved 2,7 i trykk:P men da den går brukbart stabilt med så mye trykk så skal den vel være bra holdbar ved maks 1,0 i trykk ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 hehe siste innlegg før du la inn nå var 9.mai 2004:D du har rett 2,7 bar høres usannsynlig mye ut.. tviler på at det er tilfelle Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 hehe siste innlegg før du la inn nå var 9.mai 2004:D du har rett 2,7 bar høres usannsynlig mye ut.. tviler på at det er tilfelle morty har da kjørt på det trykket der :crazysant: Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.