Gå til innhold

Trim av Ford Sierra Bilcross bil

Ranger emnet


Vil ha skyline

Anbefalte innlegg

stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass.

 

blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da..

 

mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da?

 

veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass.

 

blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da..

 

mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da?

 

veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff..

 

Vet om oppsett på OHC som gir ca 240 hk med 4+k langt register...som burde komme på ca.60k med alt som trengs. Datasprut,etc.. :) Så motoren din var ikke billig...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

stemmer nok og det, men hva er vitsen med kjørbarhet på 1000 omdr.. ikke noe problem å få ut mye effekt , men da har en ofte null effekt før 6000 og maks mellom 7 og 8tusen en plass.

 

blir hvertfall snevert bruksområde på en slik motor.. Min egen drar dårlig før 4000, men er med opp til 10 000... pleier på å gire på 8500.. liten vits å dra mer, drar fint på neste gir da..

 

mr vil ha skyline: hva er vitsen med å lage tråder når en ikke har noe interesse for det i hele tatt?? Ikke rart folk ofte går lei på slike forum når folk kommer med slike konklusjoner i tråden sin, kanskje bedre å la være å skrive noe i det hele tatt da?

 

veit heller ikke hvor seriøst jeg gidder å ta en som henter sin info på mopedportalen heller. huff..

 

Grunnen til at jeg laget denne tråden er at jeg syns selv når jeg hørte dette at det var veldig usannsynlig... Så ville jeg høre med folk som har litt mer peiling om dette faktisk er mulig.. Har hørt at 200 whp er umulig på en honda b16a1 motor uten turbo.. Derofr ble jeg litt skeptisk når jeg hørte at 200hk var ikke problem i det hele tatt. Bare til å gjør dett og datt og de var nesten gratis..

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Vet om oppsett på OHC som gir ca 240 hk med 4+k langt register...som burde komme på ca.60k med alt som trengs. Datasprut,etc.. :) Så motoren din var ikke billig...

 

En kan godt lage en motor med masse effekt med liten holdbarhet, men billig betyr ikke best.. prisen spiller liten rolle hvis en skal være sikker på at det holder..

 

Ei skikkelig stålveiv koster jo 25, stempler 10, råder 10, rollerkam 10, toppprep koster flesk osv.. så for en solid holdbar motor så koster det litt.. min kostet endel ekstra da det var ny blokk og topp og...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

En kan godt lage en motor med masse effekt med liten holdbarhet, men billig betyr ikke best.. prisen spiller liten rolle hvis en skal være sikker på at det holder..

 

Ei skikkelig stålveiv koster jo 25, stempler 10, råder 10, rollerkam 10, toppprep koster flesk osv.. så for en solid holdbar motor så koster det litt.. min kostet endel ekstra da det var ny blokk og topp og...

 

Det er jo sant..men nå kan jeg dra av prisene du nevnte der rundt 35%,da.. :D Dette er ikke en rett-bort-i-gata-smeller-det-motor,vet om slike som har gått over 15k nå og er helt fine.. :) Og f.eks en OHC-topp med ALT gjort,dvs: ventiler,seter,bronsestyringer,fjærer,race-vipper,spes-designa kam,høyna,portet og plasta in-port,ombygd forbrenningskammer etc kommer på ikke særlig mer enn 20k...hvor mye kosta toppen din? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

mener jeg ga 26k for min... sa det sku bli et sted mellom 155-160 hk..

 

 

240hk sett så billig??? BSHIT!!

 

Nope...ikke no oksemøkk der...laget en 168 hk OHC-topp til under 15k selv... :) Får billet-veiv,råder og spes JE-stempler til rundt 26k...vedder på at ditt var dyrere.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Det er jo sant..men nå kan jeg dra av prisene du nevnte der rundt 35%,da.. :D Dette er ikke en rett-bort-i-gata-smeller-det-motor,vet om slike som har gått over 15k nå og er helt fine.. :) Og f.eks en OHC-topp med ALT gjort,dvs: ventiler,seter,bronsestyringer,fjærer,race-vipper,spes-designa kam,høyna,portet og plasta in-port,ombygd forbrenningskammer etc kommer på ikke særlig mer enn 20k...hvor mye kosta toppen din? :)

 

husker ikke prisen men var dyr. alt kommer fra holbay i england.. har og komplett overhalingsett til den med alle pakninger og lager. var hvertfall spesielle rådelager.. så veldig tykke ut i forhold til de vanlige ohc lagrene.. :) Ellers er motoren lagd for at den skal stemme med escort. Brukt ny blokk av den gamle typen, var vanskelig å få tak i blokk som hadde gode sylindre for å holde seg under 2liter.. så måtte ha ny..

 

Jeg vet at en kan bygge billige motorer, men jeg ville ha noe som er spesielt og som er knallbra... Min eldre bror bygde en ohc motor til sin escort rallybil. tror den ikke kostet mer enn 20k.. brukte is stempler og råder og en grom topp.. bremset ca 175hk i motoren..

 

Ingen problem å få tak i billige deler fra usa hvertfall.. Kjenner en som handler mye der og det er knallbillig..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilcross må du ikke henge deg opp i tall....

 

Sett på et luftfilter, større forgasser\sprut, bygg effektanlegg, sett i en kam som er en del kvassere en standard( du vil ha trekk fra 3000 og oppover, så ca 11 i løft og oppunder 300 graders durasjon er nok et bra utgangspunkt), og plan toppen så mye som mulig. kjør 98 octan, og ca 36 grader max tenning. da fungerer motoren pleeeeenty for bilcross.

 

Så må du klare å få bilen rundt banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 whp er jo mer enn 100 hk/liter det jo på en 2 liters motor og jeg tror du burde ha en DOHC topp og ganske høy komp for og få til dette uten turbo.

 

Kansje man får tak i en billig DOHC topp fra en sierra coswort på skraphaugen (denne burde vel passe for det er jo 2 liter rekke firrer dette også og det er sierra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by flesvik

200 whp er jo mer enn 100 hk/liter det jo på en 2 liters motor og jeg tror du burde ha en DOHC topp og ganske høy komp for og få til dette uten turbo.

 

Kansje man får tak i en billig DOHC topp fra en sierra coswort på skraphaugen (denne burde vel passe for det er jo 2 liter rekke firrer dette også og det er sierra)

 

Bare et problem...DOCH-toppen (og motoren i seg selv) har INGENTING til felles med OHC-motoren...ingenting der som passer overens. Cossietoppen passer,men jeg har ikke sett mange Cossier på høggeren her.. :p Og ja, rundt 13 : 1... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

heisann. jeg skal til å kjøpe en Sierra 86 mod. med turbokonvertert 2.0 IS motor. de bruker den til banebruk nå men jeg skal flytte åver motoren til min sierra. De kjører 2,7 Bar turbotrykk på den nå, total renovert topp osv. men syntes 2,7 hørtes vanvittig mye ut. skal få de til å skru ned til 0,6-0,9 så prøve meg på å få godkjent ombyggingen hos biltilsynet da det var en herreman som sa att sierra 87 2.0 IS`n min me trommelbrems bak er godkjent av ford for opp til 204 hk. spekulerer på hvor mye motoren gir ved 2,7 i trykk:P men da den går brukbart stabilt med så mye trykk så skal den vel være bra holdbar ved maks 1,0 i trykk ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe siste innlegg før du la inn nå var 9.mai 2004:D

 

du har rett 2,7 bar høres usannsynlig mye ut.. tviler på at det er tilfelle

 

morty har da kjørt på det trykket der :crazysant:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår