Brandtenborg Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Har nylig gått til innkjøp av en 88 mod. Jetta 1,8i. I den sitter det visst en GX motor... Sier ikke meg stort, men problemet er at det ikke finnes drakraft omtrent... Den greier ikke 80 km/t i 4. gir i svake oppoverbakker engang.... Jeg har sjekka sånne enkle ting som luftfilter og sånne ting, men det virker greit.... Har hatt Jetta med 112 hk motor før og det gikk meget bra i forhold til denne... Noen som har vert borti det samme eller har forslag til hva som kan være i veien? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Ingen som vet noe? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.O.M.P. Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 kan være en del ting. eks: koblingen/klutsjen ja det kan være alt mulig lager det mye mer lyd en bilen beveger seg. sett bilen i 3gir (4 gir hvis du har 5 gir) sett på brekket, ligg på 3000 omdreininger. så løser du ut koblingen7kløtsjen. hvis bilen kubber er koblingen i orden, hvis den ikke kubber må du skifte kløtsj\kobling Siter - 98 ITR - 00 Civic Vti - 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor) - 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Sjekket membranen under forgassern? Den var defekt på både golfen og Jettan jeg hadde, sugde falskluft og trakk veldig dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Har tenkt på det, men nå er det ikke forgasser på denne da.. Men falsk luft kan det jo være et sted! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Er det ikke monotronic innsprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Er ikke sikker jeg... Bensinslangene likner i allefall på sånne alu-slanger som går fra høyre side i motor-rommet og bak motoren. Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Hmm, kanskje du har mekanisk innsprut som GTI motorene, er ikke så kjent med de. Du har sjekket bensinfilter og tenningsinnstillinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Bensinfilteret finner jeg rett og slett ikke! Mulig det sitter et orginalfilter et sted jeg ikke vet om! Noen som vet hvor det sitter eventuelt? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Bensinfilteret er under , bak på høyre side ved pumpa til bensinen. Men sjekk også foringene rundt dysene, de var gående hos meg og tok mange av hestene. Ellers så kan du ta den i en oppoverbakke , sette den i et tungt gir og gi på endel, rakler den så er det et tenningsproblem. Er batteriet godt ??? Jeg hadde problemer med min over 4000 opm, viste seg at en celle på batteriet hadde godt og tak så mye strøm at pumpa ikke klarte å holde trykket på bensinen. Bilen gikk som en kule etter batteribytte. Før dette hadde jeg byttet: Filter, Coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, plugger, sjekket tenning, bensinfilter, foringer rundt dysene. Men nå går den som et skudd ;) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by wabby Bensinfilteret er under , bak på høyre side ved pumpa til bensinen. Men sjekk også foringene rundt dysene, de var gående hos meg og tok mange av hestene. Ellers så kan du ta den i en oppoverbakke , sette den i et tungt gir og gi på endel, rakler den så er det et tenningsproblem. Er batteriet godt ??? Jeg hadde problemer med min over 4000 opm, viste seg at en celle på batteriet hadde godt og tak så mye strøm at pumpa ikke klarte å holde trykket på bensinen. Bilen gikk som en kule etter batteribytte. Før dette hadde jeg byttet: Filter, Coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, plugger, sjekket tenning, bensinfilter, foringer rundt dysene. Men nå går den som et skudd ;) Oki! Takk for det! Da skal jeg se på de tingene også! ;) Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.