Gå til innhold

Dårlig drakraft i Jetta 1,8i

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Har nylig gått til innkjøp av en 88 mod. Jetta 1,8i. I den sitter det visst en GX motor... Sier ikke meg stort, men problemet er at det ikke finnes drakraft omtrent... Den greier ikke 80 km/t i 4. gir i svake oppoverbakker engang.... Jeg har sjekka sånne enkle ting som luftfilter og sånne ting, men det virker greit....

Har hatt Jetta med 112 hk motor før og det gikk meget bra i forhold til denne...

Noen som har vert borti det samme eller har forslag til hva som kan være i veien?

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en del ting.

eks: koblingen/klutsjen

ja det kan være alt mulig

lager det mye mer lyd en bilen beveger seg.

sett bilen i 3gir (4 gir hvis du har 5 gir) sett på brekket, ligg på 3000 omdreininger. så løser du ut koblingen7kløtsjen. hvis bilen kubber er koblingen i orden, hvis den ikke kubber må du skifte kløtsj\kobling

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilteret er under , bak på høyre side ved pumpa til bensinen. Men sjekk også foringene rundt dysene, de var gående hos meg og tok mange av hestene.

Ellers så kan du ta den i en oppoverbakke , sette den i et tungt gir og gi på endel, rakler den så er det et tenningsproblem.

Er batteriet godt ???

Jeg hadde problemer med min over 4000 opm, viste seg at en celle på batteriet hadde godt og tak så mye strøm at pumpa ikke klarte å holde trykket på bensinen.

Bilen gikk som en kule etter batteribytte. Før dette hadde jeg byttet:

Filter, Coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, plugger, sjekket tenning, bensinfilter, foringer rundt dysene.

Men nå går den som et skudd ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Bensinfilteret er under , bak på høyre side ved pumpa til bensinen. Men sjekk også foringene rundt dysene, de var gående hos meg og tok mange av hestene.

Ellers så kan du ta den i en oppoverbakke , sette den i et tungt gir og gi på endel, rakler den så er det et tenningsproblem.

Er batteriet godt ???

Jeg hadde problemer med min over 4000 opm, viste seg at en celle på batteriet hadde godt og tak så mye strøm at pumpa ikke klarte å holde trykket på bensinen.

Bilen gikk som en kule etter batteribytte. Før dette hadde jeg byttet:

Filter, Coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, plugger, sjekket tenning, bensinfilter, foringer rundt dysene.

Men nå går den som et skudd ;)

Oki! Takk for det! Da skal jeg se på de tingene også! ;)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider