Jump to content

VW Touran 2010 ac clutch not engaging

Rate this topic

bvorland
 Share

Recommended Posts

Hi Forum,
This is my first post so feel free to move it to the correct thread.
So the issue at hand is that the AC clutch will not engage, all the fans a blowing when running the test on the Auto HVAC module
I have changed the solenoid valve on the compressor, and filled with coolant and leak stop.

On the first run of VCDS there are some Intermittent error codes.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 DA HW: 1K0 907 044 DA
Component: ClimatronicPQ35 133 1213
Revision: 00133026 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 698FBB69357217C3E45-803C
3 Faults Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
000 - - - Intermittent
00898 - Control Circuit A/C compressor
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
I have cleared the codes, and when I run the car and turn on the AC and at the same time check the values on the pressure, fan speed and it all looks good except for "Fresh Air Intake Temperature" there are no reading on that value, so could this be my issue?
I have read somewhere that all this sensor are in serial, so they all need to deliver value within scope or the AC will not start..

Ref:
Address 08: Auto HVAC (1K0 907 044 DA)
20:58:25 Group 001: General
0.0 Compressor Shut-Off Code
1500 /min Engine Speed
48.0 km/h Vehicle Speed
00:02 Standing Time
20:58:25 Group 002: Compressor
0.820 A Compressor Current (actual)
0.820 A Compressor Current (specified)
1900 /min Compressor Rotations
1.3 Nm Compressor Load
20:58:25 Group 004: Temperatures
16.5°C Outside Temp. Unfiltered
17.0°C Outside Temp. Regulation
- Fresh Air Intake Temperature
85.0°C Coolant Temperature

Hope you have some insight into this, my local car dealer has given up on the case, and with a 4-6 weeks waiting line on VW dealer I would like to resolve this before the summer set in.

br
Bjørn Atle

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Touran07
      Heisan. Har en VW Touran 2007mod, med en fjernkontroll som ikke fungerer. Fjernkontrolleren brukes til å skru av og på parkeringsvarmeren. Man kan ved hjelp av fjerkontrolleren skru av parkeringsvarming, men man kan ikke skru på varmingen. Fjernkontrolleren er altså ikke tom for strøm. Man kan også aktivere parkeringsvarmeren fra innsiden av bilen, men da ved hjelp av en knapp på dashbordet. 
      Dette er meget plagsomt på vinterstid da man må ut i bilen for å varme den, i stedet for å aktivere det ved hjelp av fjernkontrolleren. Er det noen her inne som vet hva problemet kan være? Og er det noe man kan fikse selv, eller burde man ta den til verksted?

Her er typen fjernkontroll det er snakk om.
    • By pettergulbra
      Hei
      Bestilte fra Skruvat og har sef fått feil str på skiver, ser også ut som feil klosser. Selv om jeg har lagt inn reg. nr.

Nå har jeg plutselig funnet ut at det er PR nr på deler til bremsedeler for VW. 
      Men ut fra de numrene jeg kan finne på kortet i service heftet, finner jeg ikke noe som kan passe med de numrene, som Skruvat har skrevet man skal se på. Hmm? 

Noen forslag? 

Petter

• By sondresteenh
      Jeg har problemer med AC i min Peugeot 308, 2007-modell. Kan først nevne at jeg har særdeles lite peiling på bil.
      Problemet er at jeg ikke får varm luft(som er ganske kjipt nå i kulden), i tillegg er det umulig å «styre» blåsingen. Med dette mener jeg at det f.eks ikke er mulig å skru av blåsing når bilen er i gang. Det er heller ikke mulig å justere opp og ned, eller få skikkelig gang på frontruta. 
      Jeg har sjekket kjølevæske(som så skitten ut) og sikringer (som ser greie ut). 
      Har noen peiling på hva som kan være galt? Er det bare å levere inn på verksted eller er det noe jeg kan gjøre selv? 
      På forhånd takk for all hjelp :)
    • By CRL
      Hei, jeg har en volkswagen touran 2006 manual. Jeg har problemer med at når jeg har parkert bilen å slukket den, kommer langlys/fjernlys på. Jeg låser bilen å den lyser forsatt. Lysene går av og på. Jeg har cruise kontroll på bilen men den fungerer ikke. Noen som vet hva det kan være? Eller hvor jeg ska begynne å feil søke? Takk for svar :-D
    • By FredericT
      Hei
      Har et lite kjedelig problem med min V70 2008 modell. Opplever at når bilen er kald og jeg stiller temperatur (pleier å ha den på 20-23 grader) på klimaanlegget så regulerer det seg inn fint ila kort tid. Men etter en stund kjøring (gjerne 20-30 minutter) så begynner bilen å blåse kaldt. For kaldt.
      Jeg har eksperimentert litt underveis:
      Hvis jeg slår av AC så hjelper det litt, men bilen blåser fortsatt for kaldt (særlig hvis det er kaldt ute) + duggproblematikk (særlig når det er fuktig ute). Hvis jeg stiller temperaturen opp så er det ingen stor forskjell (blåser kaldt) helt til jeg når 27-28-29-H. Da "slår den over" å starter å regulere noe varmt igjen. Har bilen stått avslått en kort tid, har jeg fortsatt samme problem ved start. Men etter land tid avslått er det liksom nullstilt igjen og jeg får 20-30 min med riktig temperatur før det starter å blåse kaldt igjen. Har blåst rent temperatur sensoren i bilen uten at det hjelper. Har kjørt korte turer (1-2 timer) og lange turer (19-20 timer) med samme problem Dette opplever jeg uansett sesong: dvs. at på sommeren så blåser bilen altfor kaldt (med AC på) og på vinteren så blåser den også altfor kaldt (med AC på eller av). Er det noen som har vært borti lignende og vet hva jeg må gjøre?
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy