hashtag Skrevet Juni 23, 2020 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2020 Hei, jeg har en Audi A4 B7 2.0 Quatro S-line black-edition -07, motoren på denne er tunet/chipet til ~230 hk av forrige eier. Orginalt 137 hk. Den siste måneden så har jeg merket litt en del fusking på motoren. Motoren blåser svart røyk gjennom eksosen mellom 2.2 -> ~3.5krpm, men dette skjer kun i første og andre gir, mao veldig kort tidsperiode. Det starter rett etter at turboen slår inn for fult. Når man kobler den til med ODB-II, så får man ingen feilmeldinger, men jeg reagerte på at «Throttle» ligger konstant på 100% når man står i ro på bakkegass, og varierer mellom 94-100% under kjøring. Motoren er som sagt tunet opp til 230hk, men det virker som den har falt tilbake til de orginale 137hk. 0-100km/t går på underkant av 10 sek. Det skjer en sjelden gang når den står i ro på bakkegass at eksosen blir helt grå og tett, aksom noe brenner i motoren. Kan vare opp til 1 min, men den forsvinner også ved å ruse den godt opp for så å slippe gassen. Den har ett høyt oljeforbruk, 1 liter pr ~600km. Det kan også høres ut som at den noen gangen hopper over ett slag når den står å bakker. Ellers skal det jo sies at bilen ble kjøpt inn for lek, og har vært kjørt hardt, i allefall de månedene med sne, og disse månedene har det også vært mye tullkjøring. Bilen er gått nesten 300k, men jeg ønsker gjerne å bevare den såfremt det ikke er altfor store og kostbare feil på den. Jeg har hatt mye glede av den, og interiør ser så å si nytt ut. Hva tror dere kan være feil på den? Og er det mulig at tuning/chiping kan reset sånn randomly? Bilen hadde ett dårlig batteri rundt 1 måneds tid i vår før jeg fikk skiftet til ett nytt ett, batteriet var flere ganger flatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.