Gå til innhold

hashtag

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

hashtag's Achievements

  1. Hei, jeg har en Audi A4 B7 2.0 Quatro S-line black-edition -07, motoren på denne er tunet/chipet til ~230 hk av forrige eier. Orginalt 137 hk. Den siste måneden så har jeg merket litt en del fusking på motoren. Motoren blåser svart røyk gjennom eksosen mellom 2.2 -> ~3.5krpm, men dette skjer kun i første og andre gir, mao veldig kort tidsperiode. Det starter rett etter at turboen slår inn for fult. Når man kobler den til med ODB-II, så får man ingen feilmeldinger, men jeg reagerte på at «Throttle» ligger konstant på 100% når man står i ro på bakkegass, og varierer mellom 94-100% under kjøring. Motoren er som sagt tunet opp til 230hk, men det virker som den har falt tilbake til de orginale 137hk. 0-100km/t går på underkant av 10 sek. Det skjer en sjelden gang når den står i ro på bakkegass at eksosen blir helt grå og tett, aksom noe brenner i motoren. Kan vare opp til 1 min, men den forsvinner også ved å ruse den godt opp for så å slippe gassen. Den har ett høyt oljeforbruk, 1 liter pr ~600km. Det kan også høres ut som at den noen gangen hopper over ett slag når den står å bakker. Ellers skal det jo sies at bilen ble kjøpt inn for lek, og har vært kjørt hardt, i allefall de månedene med sne, og disse månedene har det også vært mye tullkjøring. Bilen er gått nesten 300k, men jeg ønsker gjerne å bevare den såfremt det ikke er altfor store og kostbare feil på den. Jeg har hatt mye glede av den, og interiør ser så å si nytt ut. Hva tror dere kan være feil på den? Og er det mulig at tuning/chiping kan reset sånn randomly? Bilen hadde ett dårlig batteri rundt 1 måneds tid i vår før jeg fikk skiftet til ett nytt ett, batteriet var flere ganger flatt.
  2. Jeg har en Toyota Starlet 1.3 92-mod. Det har ikke vært utført services på denne bilen på 4-5 år annet enn registerreim ble byttet for 2 år siden og oljen har vært byttet 2 ganger. Nå har jeg tatt en litt mer omfattende services på denne bilen, har tømt bilen for kjøleveske og fylt på ny, oljefilteret og oljen er byttet, luftfilteret er byttet samt bremeklossene er byttet. Jeg tok også ut tennpluggene og disse er totalt nedslitte og isolasjonen på selve tennstiften har sprukken på 2 av pluggene, jeg har ikke nye tennplugger liggende, men det for jeg kjøpt i morgen. Men når jeg prøvde å starte bilen med de gamle tennpluggene så oppdaget jeg en ulyd, denne ulyden kan beskrives som roterende metaldeler skraper mot hverandre. Denne ulyden kommer når motoren har vært i gang 4-5 minutter og man gir litt gass også slipper gassen brått, lyden forsvinner i takt med turtallet synker. Ulyden høres ikke inni bilen, men man hører den når man står framfor bilen med panseret åpent. Etterhvert som bilen blir enda varmere så er den kostant når man holder rundt 2-3000 RPM (Det er ikke turteller på bilen, så dette er bedømt ut fra lyden). Jeg har prøvd å høre etter hvor denne ulyden kommer fra, og må konkludere med at den kommer fra ventilhuset eller lengere ned i motorblokken. Det skal sies at jeg har ingen utdannelse innen feltet, men har erfaring nok til å kunne skru en god del. Men denne lyden har jeg ikke hørt før, er det noen som har forslag på hva dette kan være?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår