Gå til innhold

Hvor burde man handle for å få mest for pengene?

Ranger emnet


Kampsport

Anbefalte innlegg

Hey. Usikker på om dette er riktig tråd, og om det er lov å "reklamere" for sider, men trenger litt hjelp. Har en Audi A4 Allroad 2.0 TDI - 143HK - 2010 modell B8, 8KH (ingen bruktbilgaranti) som jeg skal skifte forskjellige ting på. Så dette vil gjelde, olje, filtre og slikt. Målet mitt er å bare bruke ei norsk side, så slipper jeg ekstra gebyr og noe her og noe der, altså av delene...

Har endel sider jeg har brukt før (men alltid holdt meg til originaldeler, selv etter garanti på bil hadde gått ut. (Og da snakker jeg deler som er ...mye dyrere enn filtere, anyway. Hvis det er lov å dele sider please help. Tar imot på PM, hvis det er lov og ikke lov her? ...Så det jeg trenger i følge gumpens er en service som koster meg cirka 10 lapper og har hurtigregnet at delene alene, hvis jeg gjør det selv kommer på mellom 1500 og 2000 kroner. Da har jeg regnet med filtersett! Uansett. Hva som er billigst.

Here goes the list:

- Motorolje (5W30 LL Fully-Synthetic, er usikker om jeg trenger 5L + 1L olje elns?)

- Oljefilter

- Luftfilter

- Pollenfilter

- Kupefilter

- Drivstoffilter

- Bremsevæskesskift --> Ta litt 992 Omega dyserens i. Usikker på blandingsforholdet. Men kan ikke være mange dråpene...

 

* Andre ting som kan være lurt som ikke koster skjorta taes imot som takk, også tips. Ikke annet at jeg IKKE har bukk, og sett at jeg skal skifte drivstoffilteret kan nok bli de største "utfordringene" og alt dette alene. (Kan være noen av filterene er "kjært barn med mange navn", slik at jeg kanskje har nevnt de flere ganger? Lol. Skilt er PP93942 btw.

EDIT: Må vel lufte bremsene, glemte jeg som er 2-manns jobb. 

20731376_1087774378021000_451898386_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Bildeler.no eller Eurodeler.no når jeg kjøper deler til mine VAG. Om du bestiller via.trumf i tillegg så får du også en ekstra rabatt. Bildeler.no har vel en slik 500,-kr rabatt nå om du kjøper for minst 2000,-kr eller noe.

Pollenfilter/kupefilter er gjerne samme filteret, i hvert fall på mine VAG. Drivstoffilter kan være litt kinkig ja, særlig klipsene. Bildeler.no har også noen fine videoer. Anbefales. Bremsevæskebyte bør du sette bort om du ikke har utstyr/erfaring. 

Dyserens, sjekk hva det står på boksen. De fleste skal has i tanken, DVs en boks op til 40-60 liter. Du burde nok ha lagt denne tråden inn på VAG-undeforumet. Sikkert en moderator som kan fikse det om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, xr4ti said:

Jeg bruker Bildeler.no eller Eurodeler.no når jeg kjøper deler til mine VAG. Om du bestiller via.trumf i tillegg så får du også en ekstra rabatt. Bildeler.no har vel en slik 500,-kr rabatt nå om du kjøper for minst 2000,-kr eller noe.

Pollenfilter/kupefilter er gjerne samme filteret, i hvert fall på mine VAG. Drivstoffilter kan være litt kinkig ja, særlig klipsene. Bildeler.no har også noen fine videoer. Anbefales. Bremsevæskebyte bør du sette bort om du ikke har utstyr/erfaring. 

Dyserens, sjekk hva det står på boksen. De fleste skal has i tanken, DVs en boks op til 40-60 liter. Du burde nok ha lagt denne tråden inn på VAG-undeforumet. Sikkert en moderator som kan fikse det om du vil.

Ja, har brukt de to nevnte sidene. Ja, nei er noob på dette, men try and error. Ja, ikke det lureste på noe som blir fort dyrt som Audi osv. Ja, vil gjerne at tråden min skal bli flyttet til best mulig sted. Og ja, trust me. Kommer til å se videoene flere ganger før jeg gjør noe jeg ikke har gjort før... :) Takk for svar.

EDIT: Hvordan får jeg trump/trumf kort? Mener jeg hadde det på det gamle som forsvann? Ellers...ikke..haha. Går jeg bare på Meny og sier jeg vil ha slikt kort? Og er det uten kostnader?

Endret av Kampsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, xr4ti said:

Luftfilter er selve filteret, noen kaller det for luftfilterinnsats også. 

Se han gale tyskeren kødder jo med den slangen etterpå, ikke bare selve filteret?? Snakker langt fra flytende så... Gidder du å bruker 2 minutter å se? Kan være han sier at han sjekker noe ekstra, at alt sitter som det skal i tillegg? IDK. x)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår